Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: Snorbillig Alesis Fusion

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-12 16:18

Ser att Alesis Fusion 6 HD kostar 20995:- på Jam i Sverige.
Musicstore tar 1299 euro, ca 12000:-.

Snacka om att någon inköpare i Sverige försöker tjäna pengar.

http://www.musicstorekoeln.de/de/global/15_0_G_0_syn0002468-000/0/0/0/detail/musicstore.html

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-03-12 17:08

Hoppla! Billigt i Düskland!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-03-12 17:18

Alesis droppade priset på den för någon vecka sedan och de svenska butikerna verkar inte ha hängt med...som vanligt...

  • Medlem
  • 2006-03-12 17:22

Är dé luhrman som luras.

Jam betalar säker mer i inköp än vad musicstore säljer dom för.

Måste inte butikerna köpa in nya partier för att få de nya priserna? I så fall är det ju inte så konstigt att våra små svenska butiker inte kan hänga med hursomhelst.

  • Medlem
  • 2006-03-12 17:26
Ursprungligen av sisältää:

Måste in butikerna köpa in nya partier för att få de nya priserna? I så fall är det ju inte så konstigt att våra små svenska butiker inte kan hänga med hursomhelst.

Håller med!
Men prisskillnaderna är sjuka för en person som funderar på en fusion.

Prisskillnaderna är verkligen iögonfallande ibland.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 20:15

Oj, det var verkligen skilland det.

Satt och drömde mig iväg på musicstore i veckan och upptäckte att det är nästan 3000:- i skillnad på att köpa en PER i dyskland i jämförelse med att köpa den i sverige.. (?1099 vs 13.995:-). Men det är väl skillnad på partier och allt sånt. Skatt har säkert också med saken också?

Ursprungligen av zthee:

Oj, det var verkligen skilland det.

Satt och drömde mig iväg på musicstore i veckan och upptäckte att det är nästan 3000:- i skillnad på att köpa en PER i dyskland i jämförelse med att köpa den i sverige.. (?1099 vs 13.995:-). Men det är väl skillnad på partier och allt sånt. Skatt har säkert också med saken också?

Aaah, det är ju bara lite drygt 10tusen....! sparasparaspara... :kaaaka!:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 21:51

Hm, vänta en sekund....Vad jag vet så har väl inte JAM ett samarbete med Luthman!? :hmmm: För det är väl luthman som är generalagent i Sverige?

Så det handlar säkerligen bara om att JAM har gjort ett inbyte eller liknande..

Men visst, inbytespriset för Johan o boysen måste varit långt över vad Musicstore har som inköpspris.

Är förövrigt lite sugen på en fusion

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 21:54
Ursprungligen av android:

Aaah, det är ju bara lite drygt 10tusen....! sparasparaspara... :kaaaka!:

Jag vet!
Men först.. en MEK..

http://www.jrrshop.com/product_info.php?products_id=5415 <- om man har vägarna förbi andra sidan pölen så kan det bli väldigt billigt

1
Bevaka tråden