Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny synth på gång

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-13 18:01

Hej allihop!

Jag jobbar just nu med att designa utseendet på en ny synth för Sonoric Instruments i Holland, om ni vill kolla in hur den utvecklas så är deras hemsida:

http://www.sonoric.nl/

Sidan är under konstruktion men dom har lite info, ljudexempel, preliminära bilder och ett forum.

mvh

Andreas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-13 18:14

Kul jobb! Söker ni medarbetare eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-13 18:16

shit, snygg men ska den bara ha 9 rattar o en joystick?

  • Medlem
  • 2006-03-13 18:24

Hek: så vitt jag vet så är allting bemannat, kul att du är intresserad!

Fredrik: Som det ser ut nu så verkar den ha 5 rattar och en joystick, men det kan komma att ändras

mvh

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-03-13 20:04

Aha, så du är inblandad i den...spännande...snyggt och rent utseende...

Snygg, men jag tycker det verkar aningens oergonomiskt med rattarna på det viset och FM är svårmeckat nog med 18+ rattar så användarvänligheten kan nog bli bättre. Men man får väl se när det närmar sig färdig produkt? Kul iallafall med alla småtillverkare som dyker upp.

  • Medlem
  • 2006-03-13 22:27

snygg hemsida och snygg synth

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-14 08:07

Är det en riktig mockup eller var alla bilder renderingar? Hade svårt att avgöra eftersom det inte gick att kolla högupplöst....

Definitivt renderingar Kanterna, och speciellt hörnorna ser vassa ut - lite större radie skulle nog inte skada. Rattarna gör sig nog bäst ovanför joysticken, så att dom inte sitter ivägen för handen. Fler rattar vill man ju ha, men jag vet att det kostar....

Trevligt koncept, håll oss uppdaterade

ser mycket snyggt och stiligt ut! Kul.:)

  • Medlem
  • 2006-03-14 10:31

Hej igen, jo det kan nog komma att bli ändringar på placeringar av rattarna osv ( det finns olika varianter redan på hemsidan ), bilderna är illustrationer så det är inga "riktiga" delar. Ang FM delen så vet jag inte mer än att man nog kommer att kunna editera allt i datorn och ladda ner i hårdvaran.

mvh

-> DX200, är det du som gjort bilderna. I annat fall vet du vilket program det är gjort i ?

Den var väldigt stilren. Men man får hoppas att det inte blir till dess nackdel.

  • Medlem
  • 2006-03-14 14:53

Japp, det är jag som gjort bilderna, min kollega har hjälpt mig att rendera dom i ett 3d program.

Är den baserad på anadigm-chippet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-15 10:01

Ser nice nice ut

1
Bevaka tråden