Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klipp ur Pink Floyd-DVD

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Haha, iskallt...på med brillorna när han tweakar:)
Ska spana på riktigt när jag kommer hem (och har ljud)

  • Medlem
  • 2006-03-17 16:34

cooolt!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-17 16:36

Riktigt gött klipp från The making of Dark Side of the Moon DVD:n. Det finns mer synthiklipp på Pink Floyd - Live in Pompeii.

Ursprungligen av equinoxe:

Riktigt gött klipp från The making of Dark Side of the Moon DVD:n. Det finns mer synthiklipp på Pink Floyd - Live in Pompeii.

Pink Floyd Live at Pompei är en av mina favoritfilmer. Liveversionen av Echoes... mmmm.... Nu blev jag riktigt sugen på att kolla den, kanske får bli på jobbet ikväll :

  • Oregistrerad
  • 2006-03-17 19:13
Ursprungligen av longforparade:

Pink Floyd Live at Pompei är en av mina favoritfilmer. Liveversionen av Echoes... mmmm.... Nu blev jag riktigt sugen på att kolla den, kanske får bli på jobbet ikväll :

Kan bara hålla med. Hela den inspelningen är magisk.

Ska jag lyssna på rock har jag 3 riktigt stora favoriter...

* Pink Floyd
* The Doors
* Led Zeppelin

  • Medlem
  • 2006-03-17 17:00

jag älskar pink floyd.

  • Medlem
  • 2006-03-17 17:08

(noterade ni hur snyggt filmat sekvensen med roger waters var? När kameran sakta panorerar åt höger då han står och tweakar.. tyckte det var fint

tänkte på det också. Och blev lite förvånad över att gilmour var så insatt som han verkade vara.

Atom Heart Mother! Så jäkla bra skiva.

Absolut helkul att se! Påminner mig _återigen_ att jag måste skaffa Delicate Sound of Thunder på CD snart!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-23 00:10

Om ni inte har sett orginalversionen av "Live in Pompeii" så se den snarast! Fantastiska live-versioner av deras bästa låtar från tidiga åren!! Sjukt stämningsfull. En del löjliga effekter men det ska man inte bry sig om. När David Gilmour smeker sin gitarr så svävar jag.

Orkar inte ta fram The dark side of the moon just nu, men visst står samtliga medlemmar noterade som nyttjare av VCS3:an i skivan? Förmodligen var de alla insatta i maskinen. Dessutom var väl, rätta mig gärna, synthar inte nödvändigtvis knutna till klaviaturspelare vid tiden runt 1970. Det sågs väl mycket som en ljudgenerator lite vid sidan av andra instrument.

1
Bevaka tråden