Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Terratec PHASE 88?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhopp!

Tänkte investera i en ny datorburk nu i veckan och sälja min laptop. Undrar nu lite försynt av denna anledning om någon här har erfarenheter av kompabilitetsproblem gällande processorer/moderkort o.s.v. med något Terratec-system?

Har ett Terratec PHASE 88 som jag tänker koppla samman med ett apsnyggt 19"-interface vid namn MIC 8. Ska bli fantastiskt att äntligen få använda Shuremicken och all hårdvara igen ...

Som sagt, information om fel med samma eller liknande hårdvara emottages tacksamt! Även andra kommentarer gällande detta är förstås också välkomna

bump!

jag vill också veta vad folk har att säga om phase 88 (rack + firewire tänkte jag nu)

tänkte skaffa sånt när jag tjackar mac.

billigt som bara den är det ju nu:

http://www.thomann.de/thoiw5_terratec_phase_88_rack_fw_prodinfo.html

ev. förslag på alternativ tar jag gärna emot också. vad jag vill ha är:

rackmount
helst firewire
enkelt (hörlur/lyssning, fx-loop etc behövs inte)
MIDI
allra minst 2 audio in och 4 ut
och gärna billigt

joe.. blir det inte billigare att tjacka det där kortet från jam?

joe jah såg det men 65:- dyrare pris va? och jag kanske ska beställa mer från thomann så frakten blir intjänad. men tack för tipset! bra att veta...

Äger kortet sedan en bra tid och kör det sedan strax innan sommaren förra året. Stabilt som tåget för det mesta. Inga problem - det enda som kan hända är att ljudkortet slutar svara om Cubase skulle få för sig att hänga sig, men det händer knappast ofta (speciellt om man inte kör de värsta freeware-VSTerna). Toppengrejt med åtta kanaler in. Skaffade nyss en submixer som gör att jag kan få in ett gäng till. Digital in och ut funkar utmärkt dessurom. Mycket nöjd överlag. Kör kortet tillsammans med ett Mic 8-interface.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-05-03 22:54

Nu blev jag sugen...men ska jag välja PCI eller FW? Förutom det uppenbara med värddatorns bestyckning alltså...

Jag skulle nog fortfarande gå på PCI. Stabilare. FW kan vara problem framförallt om datorn har PCI-Express. Uppstår gärna konflikter där ... ett tag sedan jag forskade på det, men valde bort FW av den anledningen. Dessutom kör vi också på ett PHASE 28 i studion på FW som har strulat en del.

1
Bevaka tråden