Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvarutrummaskiner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tyckte det såg så sorgligt ut med "Aldrig" skrikande jämte denna avdelning. Även trummor har aldrig haft ett inlägg - fast det vet jag inte vad jag skall fråga om.

Nåja...

Man kan väl diskutera de olika mjukvaruvarianter som dykt upp på senare tid. Hur är exempelvis Microtonic och Guru att jobba med?

Rock on!

/Rob

  • Medlem
  • 2006-03-21 14:50

Det här inlägget postades först i recensionsavdelningen, jag flyttade bort det därifrån. Har man skrivit en recension av något så lägg inlägget i recensionsavdelningen.

Drumatic 22 och nya 3 har diskuterats en del iaf. Kanske dags att gå djupare på - extremt intressanta små mjukmaskiner - framförallt Drumatic 3.

Sen finns förstås klassikern SR202 och ERS-drums som båda också är freeware men trots allt lite mer budget Det finns förstås en massa andra därtill ...

Icke freeware har vi förstås också Groove Agent som jag bara sett på håll. Rätt nice, verkar det som.

Pular förvisso mest med samplingar själv

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 14:57

glöm inte drumatic ve också.

och dr fusion.
när jag tänker efter så är dr fusion riktigt bra. kommer med ett rejält samplingsbibliotek och har massa skojiga parametrar att leka med. http://www.kvraudio.com/get/1771.html

båda är freeware.

Microtonic tycker jag är rolig. den kan göra en del idmish aktiga knak krrrtt klick grejor, och "standard" aktiga syntetiserade trumljud, ex 808 909 osv. även om den inte gör dem så jättejättebra.

1
Bevaka tråden