Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behringer BCR2000 och Logic

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 18:38

Hur fungerar en Behringer B-Control Rotary BCR2000 ihop med Logics plugins?

Kan man få lysdioderna att återspegla värdena i pluggar såsom t.ex. ES2? D.v.s. när man byter ljud i ES2:an så kommer de nya värdena upp på Behringerns kontrollyta.

Hur fungerar det med tredjeparts plugins?`

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-31 19:16

Firmware 1.7 har ett Logic Control-mode. Ladda ned firmware och tillhörand pdf här:
http://www.behringer.com/05_support/bc_download/bc_downloads.cfm?lang=eng

• Oregistrerad
  • 2006-03-31 21:42
Ursprungligen av kroffe:

Firmware 1.7 har ett Logic Control-mode.

Verkar vara för PC-Logic.

Har du en själv alltså? Har du provat med Logic?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-31 23:02
Ursprungligen av torsig1967:

Verkar vara för PC-Logic.
Har du en själv alltså? Har du provat med Logic?

Jag har en själv fast jag jobbar inte med Logic. Det är dock bara BCFview-delen som emulerar Mackie displayen som är endast till PC. Om du läser i början av pdf:en står det hur du dumpar firmwaren med Mac.

Lycka till!

• Oregistrerad
  • 2006-04-01 14:53

OK, jag har alltså inte någon BCR2000 (än?) och jag förstår fortfarande inte riktigt om den skulle funka ihop med Logics pluggar eller ej. När jag skummar pdf:en fattar jag det som att man kan styra mixern med BCR:en.

Det jag alltså undrar över är om man har någon glädje av lysdioderna när man styr plugins som syntar och så. Det vore i så fall en fördel mot den Evolution UC33 jag har.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-01 15:28

OK. Sorry, läste slarvigt och blandade ihop grejjer med BCF2000-tråden som var här för ett tag sen. Det är ju så att vi har både BCF och BCR i vår studio, men själva Mackie Control-delen och Logic-ditot i firmware 1.7 fungerar BARA för BCF2000, _inte_ BCR2000.

Ledsen att jag blandade ihop saker igår.

1
Bevaka tråden