Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K2000-pris

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En Kurzweil K2000 för 3500:- ska man ta den som den är eller är det prutläge?

Är det nåt mer än displayen som brukar vara paj/sunko? diskstation?

Jag vill spela stråkar som carl craig ju... :kaaaka!:

samplingskortet har den också

Det är nog vad den är värd idag, mer fel som jag har haft iaf är problem med utgångar som distar (mosfet protection board optionen finns inte i alla k2000), diskdriven kan strula ibland, pitchbender som glappar kan du se genom att röra på själva synten samtidigt som du är inne i läge setup-utility-midi.
Bara ett fåtal av mina exemplar genom åren har haft dessa problem, förutom displayen som knasar.

När man ser vad en k2000 kostar idag med samplingskort o ramminne vill man gärna inte tänka på vad man betalade när den kom ut

tack för tipsen dr! och jo x-pander det är lite hemskt vad de har gått ned, men kul kul kul om man köper nu...

Ursprungligen av hasparigus pink:

tack för tipsen dr! och jo x-pander det är lite hemskt vad de har gått ned, men kul kul kul om man köper nu...

Exakt

ja, jag såg det. plockade just upp telefonen, men jag är lite rädd för vad det ska vara för flummare...

Ursprungligen av hasparigus pink:

ja, jag såg det. plockade just upp telefonen, men jag är lite rädd för vad det ska vara för flummare...

Blev det något?

Ursprungligen av TheQuo:

Blev det något?

nope. ingen svarade, och sen kom jag på att jag bara är dumsnål när jag är snål så jag köper den dyraste imorgon istället...

Hasp så det är fritt fram?
Jag behöver en till k2000 (eller reservdelar), men ville inte ringa pga att du var före.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-07 10:51

Jag har en K2000RS med 32MB RAM, OS 3.54J, SCSI-ZIP, SCSI-CD (en trave ZIP- och CD-skivor, bland annat Analog Collection och Symphony of Voices).

Vad kan den vara värd?

Är lite kluven när det gäller att sälja den då den har fått ett visst affektionsvärde hos mig. Hmm :rolleyes:

you go, girl!

fantastiskt omtänksamt förresten att fråga om det är fritt fram istället för att bara tokbjuda på fynd-synthen! måste vara den berömda 99-andan!

Jävlar...det var en kille med småländsk dialekt som svarade (äntligen) men den var såld...
Jag har ringt honom fem gånger + sms utan svar....:hmmm:

  • Oregistrerad
  • 2006-04-11 20:01

K 2000 kan för övrigt vara den mest prisvärda synt man kan köpa idag...

1
Bevaka tråden