Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är MPC 1000 stabil i dagens läge??

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kort fråga:

Är MPC 1000 stabil i dagens läge med de nya OSuppdateringarna??

Går det att reversa samplingar nu??

MPC2500 upplever jag som stabilt utan otrevliga buggar jag vet inte hur det är på 1000,men den bygger på samma os.Enligt specarna så har de välldigt lika funktioner mjukvarumässigt. Du kan reversa samplingar på 1000 numera och stoppa i en hårddisk.

så uppdateringen är en mjukvaruuppdatering, det är inte så att man måste köpa "Nya MPC 1000" utan man kan modda och tjoffa in en hårrddisk även om den är 1.3 år gammal??

Precis, funkar fint i en gammal blå burk. same same.
Kolla på www.mpc-forums.com så kan du se hur snacket går. Ganska tråkig gettostämning där bara eftersom att folk tjatar om att du ska läsa manualen på varje liten fråga.

tackar för infon.

här på 99 är vi schyssta pågar och töser

mpc1000 har några små buggar som förhoppningsvis kommar att uppdateras men det handlar bara om småsaker som att den hänger sig i olika lägen som man kommer ur utan större problem. hursomhelst så går det att reversa timestretcha, timepitcha, slica mm samt att deley finns bland effekterna oxå. den e så goooo!!

Förlåt att jag stjäl tråden lite, men är det "samma" sequencern på MPC 1000 och MPC 2000xl? Några dödliga skillnader mellan dem, rent systemmässigt?

Hmm vet inte vad som hänt sedan OS updateringen på 1000 [Om det blev nån skillnad där gällande SEQ]

Tidigare har det varit lite trix med att just editera i sequencern på 1000, sa dom som viste och haft båda modellerna i händerna (inte jag ifråga).

Att ändra och flytta noter / värden etc sågs vara lite trassligt vill jag minnas.. På gott eller ont e ju upp till var och en, och hur man jobbar med en mpc i o f s... Men tror det mest handlade om när man ögnade och letade i diplayen efter grejjer och flyttade/ändrade på info, efter att man bankat in det hela, i jämförelse med resten av serien som e rätt lätt tydligen iaf på XL...

·~·~·~·~

kör man som jag med "gör-om-gör-rätt-mentalitet" → editerar on-the-fly med rullade SEQ i *inspelnins-/ångra läge e det nog samma förfarande

*Enda dödliga skillnadaden jag vet om e att lacken e fortfarande lite rostig på min 2000XL och all text e grymt svår att uttyda kring alla knappar, jag ser/minns inte vad som står kring dom i jämförelse med andras MPCer.

  • Medlem
  • Kungälv, Sweden
  • 2006-04-12 21:47

Nu snor jag tråden lite grann...

Är det verkligen så att man märker att mpc 1000 har mindre plattor än övriga MPC:s?
När man läser runt lite på mpc-forums så verkar det som att många stör sig enormt på att plattorna är lite mindre. Tycker inte det kan va nån jätteskillnad men jag har inte känt på dom själv.

jag har inte testat nåra andra än mpc1000 men jag tycker det funkar kanon..störs inte det minsta.

padsen e ju tyvär lite svårare att träffa på fyllan. finns lite bättre snabbkommandon i 1000modellens seq tycker jag nog men att editera på heltid i mpc1000 blir man nog lite segt i längden..

man får dyslexi av padsen oxå!?

1
Bevaka tråden