Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miniklaviatur?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på jakt efter nya minitangenter, vilka finns det att välja på om jag vill ha några rattar och/eller reglar? Jag har kollat på Korg Microkontrol men tycker att den är (hör och häpna) för stor...inte tangenterna då men den är något för djup för att funka på mitt bord.

Tror inte det finns någon annan mikroklav som har rattar.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-04-09 11:38

Såg en edirol med rattar och minikeys på estrad, minns ej namnet på den..

Rolands PC-300 har ju inte mer än en 'assignable' midicontrollerslider, men den är endast 17cm djup, 7,5 cm hög och 82 lång.

• Oregistrerad
  • 2006-04-09 12:30

Jag gjorde som storebror ovan och inhandlade också en pc-300. :kaaaka!:

garagekey -> "regular sized" = fläskfingerklav? ser iaf ut så på bilden.

pc300, stora tangenter?

Det jag vill ha verkar inte finnas. Bäst av allt vore den lilla datorkeyboarden/midiklav som diskuterats här förr men den saknar tyvärr rattar. Funderar mer och mer på att bygga en liten sak av min befintliga miniklav + doepfer dial electronic, fantiserar om en tunn liten monomachinelookalike.

någon här som byggt med doepfers diy-moduler? berätta, är det lika enkelt som det verkar, bara att plugga i och köra?

wow! ny design..

http://images.creative.com/iss/images/corporate/artwork/hires_prodikeyspcmidiusb.jpg

fattas bara några rattar i överkant så är jag nöjd

• Oregistrerad
  • 2006-04-09 16:08

finns det ingen liten låda man kan ha bredvid med rattar?

• Medlem
  • Kungälv, Sweden
  • 2006-04-09 20:19
Ursprungligen av Bionik:

wow! ny design..

http://images.creative.com/iss/images/corporate/artwork/hires_prodikeyspcmidiusb.jpg

fattas bara några rattar i överkant så är jag nöjd

hmmm, jag får änna känslan av att det går att skjuta in klaviaturen i tangentbordet...

Har du hittat denna nånstans än??

det är just den lilla lådan jag vill bli av med

Finns det några rackmonterbara mini-klaviaturer? Vore hur bra som helst.

Ursprungligen av polardark:

Finns det några rackmonterbara mini-klaviaturer? Vore hur bra som helst.

Utveckla

Ursprungligen av Dalleponken:

Utveckla

Ett miniklaviatur som var precis rätt storlek att monteras i ett 19"rack, tillsammans med all annan rackutrustning skulle vara rätt praktiskt. Det är ju rätt ofta som man har racket på ett ställe, och masterklaviaturet på ett helt annat ställe. Om man hade ett litet klaviatur i racket skulle det vara perfekt när man sitter och rattar på modulerna och samtidigt har tangenter precis i närheten inom räckhåll.

Borde ju finnas tycker jag, men jag har då aldrig sett nåt till salu.

Själv har jag ett sån här liten usb-keyboard (evolution e-keys)...tyvärr inga rattar att skruva på med tar upp fruktansvärt liten plats iallafall!

Ursprungligen av toandfro:

Själv har jag ett sån här liten usb-keyboard (evolution e-keys)...tyvärr inga rattar att skruva på med tar upp fruktansvärt liten plats iallafall!

Anslagskänsla? Har småkikat lite på den där, men inte fått någon klarhet i detta, står inget på tillverkarens sajt.

toandfro, jag har nästan exakt likadan fast 4 oktaver...ingen usb, evolution mk10 heter den. Ska undersöka om det inte går att knöka in ett doepfer dial electronic i den så är saken klar. fast jag saknar anslagskänsla och vill gärna ha ett pitchbend+modhjul el pinne på den också. Får väl köpa en Microkontrol och ta fram slagborren.

Karemil: har inte sett den någonstans men har heller inte letat, föregångaren finns hos komplett.se för ca 500:- tror jag, tyvärr mycket fulare.

1
Bevaka tråden