Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JP-8000 på Tradera

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån här som klippte den för 4050kr nyss?
Jag struntade i det iaf....

Var det inget reservationspris då?

Auktionen... hur länge pågick den? Jag kollade Tradera för ett par dagar sedan och såg den inte då.

1 vecka!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 13:09

mmmm älskar min jp8000:rolleyes:

Var inte det rätt "dyrt" ändå? ..speciellt med tanke på vilka fynd som gått att göra den senaste tiden.

Jag har nog aldrig sett en Jp8000 gå för 4000:- i alla fall. 6000:- är nog mer normalt pris. Det ligger en för just 6000:- på vendolin och JAM har en för 6.900:-. För att jämföra..

Jämför det med nord rack 2:an som nu annonseras ut för 2500:- på musikmarknaden.. minst dubbelt så mycket synt för mindre pengar
Men visst.. jp'n är ju ganska så snygg ändå.

(jo.. jag småretas lite bara.. men det är egentligen ärligt talat min riktiga åsikt)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 18:04

tyst volantiz jpn är bäst ... jag är näst kunnigast på detta forum efter maxen så ja borde veta

Ursprungligen av HEK:

tyst volantiz jpn är bäst ... jag är näst kunnigast på detta forum efter maxen så ja borde veta

Faktum är att du har rätt. JP-8000 is the shit! Använder man Supersaw rätt kan den låta otroligt analogrossligt. Och då menar jag inte att man använder Supersaw som alla de där DJ-vaffansomhelst som spelar reverbindränkt Ibiza-techno. Men det är väl det som JP-8000 är mest känd för. Ungefär som att atomkraft är mest känt för Harrisburg, Tjernobyl och Sellafield.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 22:00

Hek<<<wOrD, Brotha

ok

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 22:39

haha!!

Ja, tycker ändå det är rätt kul att lira lite supersawtrance emellanåt, det låter ju så bra på den:)

Saknar bara en lite mer utvecklad sequenser som i denna, hade varit grymt kul>>

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-04-10 22:41

Kan man döpa ljuden till moog på den?? kan inte det på min m7p...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 22:43

har döpt ett ljud till moogjugend :]

1
Bevaka tråden