Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini midi keyboard

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 11:18

Behöver tips på seriösa midikeyboards med små tangenter. Jag känner till två själv:

Yamaha CBX K1
Korg Microkontrol

Någon form av modulationwshjul, stick och anslagskänslighet tycker jag krävs för att kallas seriös.

Det råder delade meningar i ämnet men jag tycker att Creatives kombinerade tangentbord/klaviatur är superseriöst.

Ursprungligen av Bionik:

Det råder delade meningar i ämnet men jag tycker att Creatives kombinerade tangentbord/klaviatur är superseriöst.

LOL?

Ursprungligen av polardark:

LOL?

LOL?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-04-10 12:02

Fast det är ju ändå rätt stort, och rätt onödigt om man bara vill ha ett klaviatur...

Ursprungligen av Arete:

Fast det är ju ändå rätt stort, och rätt onödigt om man bara vill ha ett klaviatur...

Fast det är ju ändå rätt litet, och rätt användbart om man vill ha ett tangentbord och en liten klaviatur...

Tyckte att Prodikeys var en himla bra idé egentligen, men har testat de två första prodikeysversionerna och måste säga att känslan både i pianotangenterna och datortangenterna är ungefär lika bra som sån där gul plastsvamp som man använder när man tvättar bilen. Väldigt billig och otrevlig konstruktion. Dom har en tredje modell ute nu, som inte kommit till sverige än, med tangenter som är lite mer laptopstuk på. Får se om den är bättre.

Första versionen av prodikeys hade knoppar för gitarr-rem också, vilket var himla coolt... tyvärr så såldes ju aldrig den versionen i sverige.

bra info istället för ett lol, har tyvärr inte testat prodikeys men på papperet ser det ju ut som en hit. får hoppas att 3:an är bättre då. Skulle kanske skrivit 'verkar' istället för 'är' ser jag nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 13:29

Tycker den här kombinationen ser bra mycket bättre och skönare ut än Prodikeys:

Visserligen fullstora tangenter så det räknas väl inte.

  • Medlem
  • 2006-04-10 13:55

Alesis photon X25 med integrerat ljudkort.
Fullstora tangenter (sorry) Anslagskänslig, men jävligt liten ändå!

Photon X25 tyckte jag väldigt mycket om när jag testade den i affären. Är lite förtjust i dom där rattarna som ser ut och känns som gelegodis

1
Bevaka tråden