Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inbyggt ljudkort i powerbooken

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-04-10 22:32

tjo!

får nu nöja mig med att spela in via det interna ljudkortet i min powerbook vilket funkar fint.

men det skumma är att det verkar bara funka i mono. hittar ingen info om stereo eller mono på apples sida och jag har för mig att det funkade med stereo (var i ett sånt lyckorus).

är det någon som vet ? kan det ha hänt något med ingången ? råkade få extrem rundgång nämligen. har testat om det är sladden som det är fel på men den funkar fint. och syntarna som skall vara i stereo är i stereo när jag använder hörlurar direkt in i bordet.

känns lite sunkigt om det är mono in men det är iså fall något jag får acceptera helt enkelt. :hmmm:

Det ska vara stereo vad jag vet, om du inte har en Powerbook 5300 eller nåt liknande uråldrigt.

Dubbelkolla sladden, ljudinställningarna (både i systeminställningarna och "Audio/Midi Configuration"), och inställningarna i programmet du använder.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-04-10 23:23

gjorde en dubbelkoll och det visar sit att högra outputen på main ut kan man trycka ner lite extra och döda den kanalen.

tyckte väl att det borde vara stereo eftersom min powerbook är från november förra året

1
Bevaka tråden