Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg Trinity något att ha?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-10 22:33

Funderar på att skaffa mig en Trinity som masterkeyboard.

Har läst mycket bra om den och att den till och med skall låta bättre än Triton=filtrena skall tydligen låta bättre?

Hur är tangenterna? plastiga eller bra och lite tyngre typ Roland Juno-2 eller XP-80?

Uppskattar seriösa svar!:rolleyes:

När det gäller så subjektiva saker som keyboardkänsla måste du själv testa i musikaffären. Personligen tycker jag Roland alltid haft lite bättre klaviaturer än Korg, men det är som sagt en smaksak.

Som sagt subjektivt men...

Jag skulle ha stor användning för en trinity, både som klaviatur och som synth. Alltså använda trinityns ljud. Enkel att jobba med, typ logisk, lätt att navigera. Och den är väldigt allround, finns det mesta.
Den kanske inte är så "speciell" men väldigt användbar.

Klaviaturen är det inget fel på, inget att anmärka på men inte något man minns som "fantastiskt" heller.
Om jag jämför klaviaturen med en Yamaha EX-5 så diggar jag ex-5an helmycket. Men
det var något "speciellt" med ex-5an som passade mig jätte bra. Inget jag kan sätta
fingret på.
Jag gillar inte Korg-ens Joystick, men det är för att jag är van vid pitch-hjul och modulations-hjul. Dock funkar det bra att lira ändå med joysticken. En smaksak....

En trinity funkar ju även bra som live synth.

...Som sagt väldigt allround.

1
Bevaka tråden