Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

äntligen skaffat en synt...

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 18:55

:kaaaka!:

fast den funkar såklart inte. ska fixa i veckan. och ja, jag vet att typ alla har en sådan här, men inte jag okej!
ville bara dela med mig av min glädje att ha ett... öhm, 'klaviatur'.

sweet! har den rytmbox?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-11 19:23

Hehe, grattis till elorgeln. Yamaha-orgel? Vilken modell? Ingick den matchande mattan också? (ser ju ut som ett klaviatur är avbildat på mattan också)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 19:34

eboy: yes sir! typ åtta olika beats, inklusive swing och rhumba (vad nu det är). du får gärna titta till den om du känner att du kanske kan fixa nåt, konstruktörn.

encore: yamaha yes. har ingen aning om modellen, ser man det nånstans? den har serienummer 8975 iaf.
dissa inte min äkta persiska matta! ;D

Ursprungligen av 655321:

eboy: yes sir! typ åtta olika beats, inklusive swing och rhumba (vad nu det är).

Det viktigaste är, är det en sån modell som kan spela sina 8 beats samtidigt om man trycker ner alla knapparna på en gång? Swing OCH rumba låter t.ex. som en svängig kombination!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-11 19:36

Gött. Saknar fortfarande min. Men jag hade inte plats i nya lägenheten. Den hade en inbyggd Yamaha SY-1 synth t.o.m.

Elorglar är coola. Man kan göra rätt mycket med en sådan och lite effektpedaler.

wow! vilken bauta synth.

Yeaaaah, baby! ska det ju se ut!

Har fått avyttra mig både piano, stora elorglar och annat redan sedan innan flytten. Känns lite sunk, men nu får det bli VSTi-er och modulsynthar/orglar.

Rock on baby - du är helt rätt på det

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-04-11 19:57

coolt

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-04-11 19:57

Jag vill också ha!
Fortfarande inte förlåtit morsan för att hon slängde den gamla elorgeln från tidigt 70-tal som stod uppe hos min mormor.

Nästa instrument jag kommer köpa är antingen en Yamaha TX81Z (vilket dock innehavet av en Evolution EVS-1 skjuter på längre sikt) eller en gammal tramporgel. Ju äldre desto bättre. Fasiken vad grejta det finnns!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 20:48

hehe, såna här finns att köpa på blocket för typ några hundra annars. får kirra en sån om den här är obotligt sjuk.

Grattis mannen! Men samtidigt måste jag varna för köp och sälj träsket man lätt hamnar i.
Har nog haft över 40 olika synthar. :S

Ett av de bättre träsken att hamna imho

Ursprungligen av GlobalMotion:

Grattis mannen! Men samtidigt måste jag varna för köp och sälj träsket man lätt hamnar i.
Har nog haft över 40 olika synthar. :S

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-04-11 21:49
Ursprungligen av segerfalk:

Ett av de bättre träsken att hamna imho

Håller med, det är nästan lite roligt att lida av G.A.S. Jag ska köpa hela världen lilla mamma ... tralalalal laaaa ...

Men seriöst, varför köpa, sälja, köpa igen, sälja igen.. ok, köpa för sista gången .. Men till slut sälja i alla fall. Bättre ta en tur på diverse synth sidor och göra en relistisk lista på grejer som man vill ha/behöver och sedan i lung och ro köpa det. Ta lite lån få tillbaka på skatten lagom till sommarn

Jag ska circuitbenda den när du har däckat

"och ja, jag vet att typ alla har en sådan här, men inte jag okej!"

Jag har ingen sån... *snyft*

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-04-11 22:33

*Håller om Sawtooth och blänger elakt på alla elorgelsmobbare*

Vi kan starta en EGEN klubb.....

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-04-11 22:33

elorgeln har 2klaviaturer mer än jag har i min enstudio...

  • Medlem
  • 2006-04-11 23:02

I like G.A.S:D

Jag har triggat just en sån rytmbox (satt på lägsta hastighet) med tangenterna och bytat komp mellan slagen. Då kan man låtsas att man äger en triggbar trummaskin - eller för att göra rolls och extra slag i ett förinspelat komp, om man använder SOS metoden. Man = Jag!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-04-12 08:56

hade en av märket viggen som jag nyligen skänkte till ett gruppboende. min biljett in i himlen

1
Bevaka tråden