Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg RK-100

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-01 00:43

[CENTER]

[/CENTER]

Någon som testat den här och har något att säga om den? Vad brukar man få ge för sådana här nuförtiden? Någon som kanske t o m har en till salu att sälja? Själv tycker jag för övrigt att detta är den enda "keytaren" som är snygg. Sh-101 räknas inte för den är en synt och inte kontrollenhet.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-05-01 00:45

Snygg? Ja, smaken e väl som baken - helt åt h*lvete hos vissa.
Dock tror jag den e extremt ovanlig (precis som Yamaha KX5) å därför för dyr när de väl dyker upp.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-01 00:54

Hihihi...min omgivning tjatar på mig att skaffa en "magsynt" som det så fint heter på svenska. Måste kolla marknaden lite känner jag. RK-100 är iaf hundra gånger snyggare är Roland AX-7. Den designen spyr jag galla på så fort jag kan.

En Yamaha KX5 skulle jag aldrig kunna skaffa, inte efter att ha sett denna filmen...

Henne ska jag ha...

Citat:

Själv tycker jag för övrigt att detta är den enda "keytaren" som är snygg.

:eek:

Kanske säger mer om hur in i norden inpiskat fula dom andra är iofs.

Men är inte hela konceptet ruggigt nördigt? Stora pads är mycket coolare

• Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-05-01 12:58

Eller gör som jag, bygg om en midikeyboard. Visserligen har jag inget sånt där handtag men billigare än de flesta keytars blev det

EDIT: Den där videon kände jag igen :rolleyes:

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-02 04:59

Ja...håller nog med om att de är rätt fula, men rk-100 är faktiskt inte särskilt ful IRL såvida man får dem i svart. Helst skulle jag nog vilja ha en yamaha dx-100...liten och effektiv.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-02 12:22

Den enda gitarr-synt jag skulle vilja besmutsa min bringa med är en Moog Liberation.

• Medlem
  • Skurup
  • 2006-05-02 14:02

Hmm, det görs alldeles för lite skräpmusik nuförtiden. Hela tjejjen i videon. Bland det sämsta jag någonsin har sett - hatten av för henne ! ! !

Jag testade den korg-varianten när den kom och den var inte helt fel. Men den var lite väl kantig på fel ställen.

Själv använde jag en Korg 707 ett tag - den var inte så dum. Men så tappade jag en öl på den så funkade inte den längre. Det är ju iochförsig en synt men den har färdiga straphållare så det är bara att rocka. Mod och pitch-hjulen sitter såklart helt fel men du kanske inte är ute efter dem.

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2006-05-03 08:43

Jag hade en i ädelträ!

Jag trakterade en sådan här:

vid ett par spelningar med ett coverband för några år sedan...
...mer stuff-listings från den tiden finns här --->http://blackmesa.mine.nu/~lemon/gear_a.htm

Om jag inte minns fel, så köpte jag min på MB i Linköping för ca 2000:-, under samma år!;)

1
Bevaka tråden