Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15% rea på uad-pluggar!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 23:03

https://my.uaudio.com/store/index.php?cPath=22
15% off på rubbet!
Gäller endast nu i Maj. Så slå till om du haft några funderingar på att köpa nån plugg

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-05-02 00:06

Jag sitter precis och kollar in vilken man ska börja med. Har bara det normala "Mackie" paketet som släpptes från början så de som lockar mest är:
- Roland bundle
- Plate 140
- Fairchild kompressorn
- Pulteq Pro
- Cambridge EQ

Har lite begränsad budget just nu så det får bli någon, eller ett par, av ovan. Vad skulle ni rekommendera? Andvänder UAD och Powercore pluggarna mest i mixning.

D.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-01 15:16

Jag satt och velade bra länge innan jag gjorde mitt ryck igår kväll. Det blev Roland Bundle och Precision Limiter. Nu fattas bara Precision EQ och Precision Multiband. Fast dom kommer jag nog inte att köpa.

Sen senare idag så kommer ju Neve 1073 EQ. Asdyr och ashungrig på dsp!

Tack vare att ett par polare inte har orkat betala tillbaka sina skulder till mig så vart det inga pluggar för min del nu under rean

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-06-01 15:54

Jag bangade också nästan helt, Plate 140 blev det men jag ångar redan att jag inte köpte Dimension D på en gång...

Köpte på mig oumbärliga 1176LN och Plate 140! Grymt!

Det blev Plate 140 och Roland bundlen. Neve får vänta ett tag, kommer väl en ny discount drive när dom releaseat dom andra pluggarna i Neve-serien (iofs brukar man få rabattkuponger som motsvarar mellanskillnaden, men det kan vara så att Focusrite LiquidMix är ett bättre alternativ för lite mer pengar)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 13:05

Volle: Fan va surt sånt är. Man är schyst och lånar ut stålar, sedan kan de inte betala tillbaka. Trist.

Själv högg jag Precision Multiband och Pultec Pro under rean, så nu har jag alla utom Dreamverb, Precision EQ och nya Neve 1073. Känner inte att jag har någon användning för varken Dreamverb eller Precision EQ så det är inget jag hänger läpp för.

Jag har inte vågat att slå på Neve EQ:n och då jag aldrig har jobbat med en riktig sådan känns det inte som ett jättemåste att ha den. Men visst. Den ska testas, och låter den bra kanske den slinker ned i högen med pluggar - men nu börjar två kort att bli lite väl tunt faktiskt.

1
Bevaka tråden