606or är förvånansvärt tåliga, jag har synkat min med min .com och det funkade fint med 10V och allt möjligt jag skickade på den. Är du nervös kan du ju alltid strypa spänningen med en attenuator eller vad du nu råkar ha tillgängligt.
MIDI-clock är i vanliga fall 24ppq, precis som DIN-sync eller Sync24 som 606an går på så du borde kunna köra den på klockutgången från A190, om du löder en kabel med 5-pol DIN i ena änden och ett par 1/8" i andra änden. Om du lyckas invertera resetutgången på A190 med nån annan modul kan du ha den för run-ingången som 606an vill ha. Annars kan du styra den (run) med nån annan gate för att få lite skön sporadisk gång från din 606a. Här är pinouten på DIN-synckabeln http://www.philrees.co.uk/products/sync-if.htm
Har du en A155 sequencer så har du möjlighet att ha ännu roligare. Om man kan göra så den kör 12 steg kan du koppla den till en VCO som styr dess tempo. Sen sätter du de första 6 stegen till minimum spänning och de sista 6 till maximum och ställer känsligheten på VCO'n så att det blir lagom stor skillnad. Lägg ett MIDI-spår till A190 med en not på varannat steg och koppla gate ut från A190 till start på A155 (om den går att få att köra singel-run och sen stanna). Koppla in clocksignalen till din 606a på gate ut från A155 och voila -swing!
Har bara testat det på min .com-moduler så jag vet inte hur det funkar med Doepfer.