Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg tr61

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

KORG TR61
En fråga angående samplingen ,Tydligen lär man köpa till lite grejor för att få det att funka .Räcker det med att bara bygga ut minnet och föra över samplingar från datan till synthen eller lär man bygga ut med detta kort( EXB-SMPL
Samplerexpansion med 2 analoga ingångar, SCSI-interface samt 16Mb RAM-minne (expanderbart till 64Mb) för Triton ) ?
2.650 Kr
Finns det mjukvaruprogram till datan som kan ersätta korgs samplerkort ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-12 10:12

Korg Triton-serien: Det brukar vara så att man måste ha samplerexpansionen för att alls kunna importera samplingar, så jag antar det gäller även i TR61.

Ursprungligen av PF:

Korg Triton-serien: Det brukar vara så att man måste ha samplerexpansionen för att alls kunna importera samplingar, så jag antar det gäller även i TR61.

Okej jag fattade att det gick att importera samplingar det finns en minnesplats i synthen som tar 32 meg.Och att det bara var om man ville göra egna samplingar som man var tvungen att använda expansionskortet.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-12 21:43
Ursprungligen av janke:

Okej jag fattade att det gick att importera samplingar det finns en minnesplats i synthen som tar 32 meg.Och att det bara var om man ville göra egna samplingar som man var tvungen att använda expansionskortet.

Du har rätt!
För att ladda in samplingar behöver du INTE expansionen. Det du behöver köpa är ett SD-minneskort, samt RAM-minne. Samplingarna läggs på SD-kortet och laddas sedan in i RAM-minnet.
Däremot kan du bara ladda in färdiga samplingar i korgformat om du inte har samplingexpansionen.

Expansionen används för att spela in och skapa egna samplingar.

Med Chickensys Translator kan man konvertera samplingar från många olika format till Triton-format.

Mvh Pär

Ursprungligen av perkaby:

Du har rätt!
För att ladda in samplingar behöver du INTE expansionen. Det du behöver köpa är ett SD-minneskort, samt RAM-minne. Samplingarna läggs på SD-kortet och laddas sedan in i RAM-minnet.
Däremot kan du bara ladda in färdiga samplingar i korgformat om du inte har samplingexpansionen.

Expansionen används för att spela in och skapa egna samplingar.

Med Chickensys Translator kan man konvertera samplingar från många olika format till Triton-format.

Mvh Pär

Tack Perkaby då har hag fått klarhet i detta.
En annan fråga finns det någon bra sida på nätet eller nån bok som förklarar hur en synth funkar även då någon typ av ordlista?Tycker att manualerna till syntharna (särskilt för en amatör) är svåra att förstå .Trodde jag var bra på engelska men efter en tur i manualen så har jag väldigt mycket att lära.

1
Bevaka tråden