Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio Axiom 49

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-16 12:53

--------------------------------------------------------------------------------

Gör ett nytt försök!!!

Är det någon som äger/har testat M-Audio Axiom 49??

Ser ju jävligt trevlig ut.

http://www.m-audio.com/products/en_us/Axiom49-main.html

Ursprungligen av agoah:

--------------------------------------------------------------------------------

Gör ett nytt försök!!!

Är det någon som äger/har testat M-Audio Axiom 49??

Ser ju jävligt trevlig ut.

http://www.m-audio.com/products/en_us/Axiom49-main.html

Gick på Musikpunkten i Stockholm idag och torrtestade en snabbis. Tangenterna är ju sådär, inte riktiga pianotangenter, utan vanliga plasttangenter och än vägda och utformade som pianotangenter. Dock klart skönare än alla tidigare M-Audio keyboards och ungefär likvärdigt med CME.

Är svårt sugen på en 25-variant att ha bredvid datortangentbordet. Lite rattar, pads och tangenter inom bekvämt räckhåll vore grymt. Så jag bumpar lite...

Ja, såg en annons med bild på den i Studio, ser inte dum ut!
Är lite sugen att ha en smidigare MIDI kontroller än mitt favvo-åbäke Korg M1 på skrivbordet.

Måste prova en vid tillfälle!

Jag tycker de ser onödigt stora/klumpiga ut.. men jag har inte brytt mig om att känna på dem.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 22:52

Bumpar denna tråd lite med förhoppning att någon har något att säga om Axiom, ris eller ros??

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-19 23:22

Mycket sympatisk design. Som ganska klaviaturorienterad klaviaturspelare så är jag dock själv väldigt dålig på att uppskatta rattar, spakar och trumpads. Finns en version utan sådan lull-lull och bara i svartvitt?

Köpte en Axiom 25. Har fortfarande inte tagit mej tid att konfa rattarna och transportkontrollerna, men padsen och klaviaturet är förnämliga.

Lite dyrare, lite lyxigare, är väl samlade intrycket. Ingen idealisk pryl om man har väldigt ont om plats dock, den är rätt mycket större än andra märken...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 09:31

Jag har Axiom-61 och är jättenöjd med det. Är iof en som gillar M-Audio FW410 som många hatar så jag är väl kanske fel person att fråga

Jag har en 25:a, den är helt ok. Om man har mer plats så kanske en 49 eller en 61-version är att föredra då det blir lite enklare att konfigurera den. Klaviaturet känns "bra för prisklassen".
Om man vill ha ett litet och nätt klaviatur i tex ryggsäcken så tom 25:an för stor.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 19:45

Är det samma tangenter som i ks 61 es, så är det helt okej, inte piano, men helt okej, dock lite ojämna i anslaget efter ett tag, vissa tangenter erbjuder mer mostånd än andra känns det som.

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

1
Bevaka tråden