Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vijaya Video

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej,

Nu har det kommit en sån där video till en låt som jag producerat och spelat in i Roth Händle.

Line up :

Your gun will never set you free

Vijaya: Lead vocals & vocal loops, electric guitar
Cecilia Linné: Cello
Mattias Olsson: Mattel synsonic pro, Mini Moog, drums, percussion, backing vocals, stylophone, Roland Vocoder plus Vp-330, Sequiential circuits Pro-1, Chamberlin solo female voice, Chamberlin piano, Pitchbended Mellotron wine glasses, Mellotron 8 voice choir, vocal loops, Texas instruments Speak & spell.

http://www.blueberries.se/yourgun.htm

Det låter bekant.

Tänkte säga att bandstråkarna lät väldigt realistiska, innan jag såg att cello stod med.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-20 11:29

Fräckt som tusan! Snygg video. Fantastiskt ljud!

Tack tack tack.

Jag måste säga att jag tycker videon är magisk. Jag har dessutom inget med den att göra vilket troligtvis hjälper... Jag hatar i regel mina band/artisters videosar men i den här finns det något som gör att t.o.m jag vill titta en gång till. Ljud och instrumentering kan man någotsånär kontrollera men bilder och musik tillsammans känns fantastiskt klurigt. Känns som man inte kan vara helt säker på hur det tolkas i andra ändan.

Sedan så hjälper det det faktum att jag sedan Trollkarlen från OZ alltid haft en förkärlek för mekaniska Ugglor.

Vi Höres...och synes uppenbarligen.

Mekaniska ugglor is the shit. Såg en i en film om Persus igår.

Snygg låt, snygg video! Bra!!

1
Bevaka tråden