Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pod till keyboards

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-24 19:06

Funderar på att skaffa en Line6 Pod till keyboards för att få lite förstärkarkänsla. Vilken Pod kan passa bäst - gitarr eller basvarianten? Någon som provat?

Baspodar sägs vara bättre för att de är bredare frekvensmässigt. Jag vet dock inte om detta är sant.

Jag har provat gitarr-Pod med MS20, Pro-1, Moog Voyager, NordLead och TR-909. Inget av det lät riktigt kul, i alla fall inte med förstärkarmodeller och overdrive etc. Flanger och delay lät såklart bra, men det är väl inte det man har en Pod till. Så jag skulle gissa att bas-Pod är bättre lämpad. Eller snarare, mindre o-lämpad.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-24 22:01

Ibland går det snabbt, jag har redan övergett Pod-idén. Det är nog snarare en eq och kompressor jag behöver och ... det hade jag ju redan en, så det var bara att koppla in.

Om någon funderar på liknande saker så kan jag ju på en gång säga att jag tycker att de gamla podarna kan man glömma helt.. de är inte i närheten av pod xt. Nu går det dessutom att uppgradera XT-burkarna till att innehålla även basstärkare

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 11:54

Därför de gamla är så billiga kan man tro...?

Prisskillnaden går nog att skrapa ihop på några dagar genom burkinsamling i värsta fall.. och den uppoffringen är det nog värt.

1
Bevaka tråden