Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Emu 0404, bra köp?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 00:30

tjenahoppsan!

Ska köpa ljudkort nån gång inom en snar framtid och funderar på ett Emu 0404, nån som har ett sådant som kan svara på om det e nåt att ha..passar min plånbok ganska väl och jag är inte ute efter några värstinggrejer men det ska funka helt okej iaf.

Min dator e väl inte den grymmaste kan man säga..lite uråldrig..
900 mhz amd-athlon-processor
160 gb hårddisk
512 ramminne..

Inte det värsta så jag undrar om det skulle funka för inspelning eller om jag blir tvungen att införskaffa en ny burk?

Är tacksam för svar.

Jag har kört mitt E-mu 0404 i över ett år och är jättenöjd. Finessen med det kortet är att det har en DSP med specialskrivna effekter som kan avlasta din trötta processor, så det fungerar nog bra!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 01:04

HÄRLIGT!..låter som att det passar mig perfekt..kan tänkas att det blir ett sådant alldeles sanrt då.

tackar så mycket för svaret

Minns inte riktigt nu men har för mig det krävs rätt mkt dator för kortet, kolla in på emus hemsida...
http://www.emu.com/products/product.asp?category=505&subcategory=491&product=10447&nav=systemRequirements

Ursprungligen av synthetic:

Minns inte riktigt nu men har för mig det krävs rätt mkt dator för kortet, kolla in på emus hemsida...
http://www.emu.com/products/product.asp?category=505&subcategory=491&product=10447&nav=systemRequirements

Njaee, kortet fungerade bra på min gamla Athlon. Tror 1 GHz kravet ligger med pga av att det brukar bundlas med Proteus X mjukvaran som kräver en hel del.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 16:55

det står att det ska funka med 1GHz processor..jag har 900 så det e ju inte så stor skillnad..nån datornörd sa dessutom att processorn jag har ska vara dubbelt så effektiv som en 900 pentium..om det stämmer så bör det ju funka..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-26 17:13

Dubbelt så effektiv som en pentium? Icke. Athlon från den tiden är likvärdiga pentium från den tiden (pentium 3 alltså). Pentium 4 och Athlon går därmot inte att jämföra enbart via klockfrekvens, därav satt AMD sin PR-rating på senare processorer.

jag tänkte mera på minimum krav för HW förr brukar betyda ungefär att "..detta är absolut minikrav för att ens starta datan..."

1
Bevaka tråden