Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa mjukis 909:an?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-05-26 18:41

Var hittar man (utan alltför stort utlägg av kontanter) en riktigt bra mjukis 909:a (eller samples)? Någon som har några tips?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-26 18:53

Kollat dr-fusion2? Den har rätt många samplade trummaskiner (däribland 909) och är rätt skön att vrida på. Värd att kolla upp iaf, och den är helt gratis.
http://www.kvraudio.com/get/1771.html

jgb gjorde ju ett riktigt fint samplekit förut.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-05-27 12:24

Tack för tipsen...ska testa...

Mitt nästa mjukvaruinköp efter en sjysst sampler blir nog MicroTonic. Vet inte om den låter så mycket 909, men elektronisk och trevlig är den.

Ursprungligen av Peter H:

Mitt nästa mjukvaruinköp efter en sjysst sampler blir nog MicroTonic. Vet inte om den låter så mycket 909, men elektronisk och trevlig är den.

Den låter inte alls 909. På ett mycket bra sätt.

Men Ephonic Drumatic 3 låter lite åt 909-hållet om man vill och kostar inte mer än ditt samvete. Det är faktiskt ett alldeles lysande knippe kod.

Ursprungligen av sawtooth:

Den låter inte alls 909. På ett mycket bra sätt.

Men Ephonic Drumatic 3 låter lite åt 909-hållet om man vill och kostar inte mer än ditt samvete. Det är faktiskt ett alldeles lysande knippe kod.

Instämmer! Bästa jag testat, spöar till exempel Microtonic rätt ordentligt imo.
Fast den har ju ingen sequencer, om man är lagd åt det hållet.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-27 17:38

Fast höga hattar och cymbaler blir lite småtråkiga ur drumatic. Kaggar är den skitbra för

Drumatic 3 och dr-fusion2 är riktigt bra! Kanske inte som gamla analog-härmisar, men som egna unika trummisar. Modernt och med många inställningsmöjligheter!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-27 17:50

drumatic3 är min absoluta favorittrumma sen ett tag tillbaka. blir riktigt sköna ljud om man lattjar lite, tomsen är roliga för de kan låta som laserpistoler.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-27 18:05

Toms är två extra kaggar

1
Bevaka tråden