Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Och mitt Fireface800 strular...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-07 00:35

Jag har nyligen köpt en ny dator till en projektstudio, med vilken jag kör ett RME Fireface.
Audiohanteringen fungerar perfekt, men midihanteringen vägrar fungera.

När jag undersöker egenskaperna för Midienheten på Fireface't, så visas statusen "Enheten är aktiverad men ej startad".
Och under ->Kontrollpanelen->Ljud och ljudenheter->Ljudenheter, så är menyerna för uppspelning av midimusik gråmarkerad och går inte att klicka på.

Jag har testat olika varianter för att få MIDI att fungera, men inget tycks hjälpa.

Någon som har haft samma problem med sitt RME Fireface?

Mycket tacksam för hjälp...

/Morgan

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-06-07 11:29

mac eller pc ?

Skumt problem. Prova ominstallera drivrutinerna.
Eller fråga på deras newsgroup så får du antagligen svar direkt från RME:
http://www.rme-audio.com/english/info/newsgrp.htm
Kör själv med ett Fireface och det fungerar utmärkt. Både på PC:n och Macen.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-07 23:56

Datorn är en PC, Intel P4 3gh.

Ja, det är verkligen ett skumt problem, vilket ger mig mycket huvudbry. FF800 har fungerat utan problem för mig innan (stabilt och imponerande omvandlare), så jag misstänker att något är fel med Windows-inställningen/datorkomponenter.
Drivrutinerna till Firefacet är bara uppdaterade, så kanske ska jag testa att avinstallera ljudkortet, och sedan installera det på nytt.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 00:14

Har nu testat att avinstallera ljudkortet, och sedan installerat om det på nytt. Hjälpte tyvärr inte.

Någon här som har något tips? Vore mycket tacksam, studion är en projektstudio för tonåringar på en fritidsgård, och det är tråkigt för dem när de inte kan använda midi.

1
Bevaka tråden