Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra mindre förstärkare till Fender Rhodes?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en trevlig förstärkare till mitt Rhodes att ha i lägenheten. Helst skall det inte vara någon vulgostor pjäs, men det behöver inte vara en cube heller Har någon tips, eller något till salu så uppskattas det

Kolla in Fenders mellan till mindre förstärkare, de borde funka.

Själv använder jag en Twin Reverb till mitt och det låter fantastiskt bra, men den vill jag inte sälja...

Härmed bumpas denna tråd för min del. Mitt Rhodes har äntligen kommit hem igen och behöver en liten amp. Inget i prisklassen Twin Reverb utan nåt mer lagom. Taack.

Jag kör Roland Stereo Chorus JC-77 en 2x10" som låter kanonfint och inte tar så mycket plats, dvs får plats på sidan under pianot.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 11:11

Om man struntar i tremolot i Fender Twin så föredrar JAG Fender Hot Rod Deluxe. Nu är ju inte de två direkt "små", annars är faktiskt Fender Blues Junior förvånansvärt bra, spelat in en del med den faktiskt, den spelar inte så starkt men låter bra, låter "rätt" redan på svag volym, inga problem att lira i lägenheten. Är du ute efter lite slickare, rundare sound så kan du kika på Roland, klassikern JC120 (inte heller liten) är ju att föredra men den lilla Cube 60 lirar helt ok oxå.

Senast redigerat 2008-08-23 11:32

Ah, ser shysst ut.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-23 16:01

Vi kör på min gamla Fender H.O.T. 75 watt. Den är liten och låter bra!

1
Bevaka tråden