Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat kxDriver till SB live/audigy-serien?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-21 16:11

Jag har aldrig riktigt vågat testa kx, men den kanske är vettig? Någon som provat den drivaren till sitt gamla SB live/audigy och kan säga om den är stabil?

Jag har för mig att den funkade prima när jag körde den.
Ljusår bättre än orginaldrivarna.

Har inte testat själv, men vet att många kör med den med bra resultat.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-21 18:59

Slängde in och testade... och det funkade faktiskt riktigt bra. Har inte lekt runt så mycket, men det finns en intern DSP-router vilket alltid är trevligt. Och just ja, nu kan jag äntligen använda de två stereoutgångarna från ljudkortet separat Säg hej till externa effekter...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-21 19:48

Körde det rätt mycket mellan 2002-2003. I många avseenden var det trevligt men under en period körde jag några hackade EMU-drivare istället och de var bättre på Soundfont-biten (man kunde assigna valfri kontroller till t.ex. ett filter när man redigerade soundfonts i Vienna).

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-21 20:43

Jag använder inte soundfonts, så spelar ingen roll för mig

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-21 23:02

Alltså... kan vara inbillning men jag tycker mig höra en klar skillnad i ljudkvalitén ut med dessa drivare, känns som en klarare ljudbild

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-06-22 09:39

Använde dem för ett par år sedan när jag hade ett Live 5.1-kort. Tyckte också att ljudet blev väldigt annorlunda.

1
Bevaka tråden