Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjuka saker man skulle vilja se...

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mjo, men kontakt känns lite overkill just nu, speciellt som jag bara vill mappa upp trumljud över 2 eller 3 oktaver. Fullblodssampler behövs inte, men om K2000 skulle komma i mjukisformat så skulle jag definitivt överväga den.

Hmmm... kanske skulle titta lite på Battery i alla fall...

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 16:31
Ursprungligen av lappalainen:

Mjo, men kontakt känns lite overkill just nu, speciellt som jag bara vill mappa upp trumljud över 2 eller 3 oktaver. Fullblodssampler behövs inte, men om K2000 skulle komma i mjukisformat så skulle jag definitivt överväga den.

Hmmm... kanske skulle titta lite på Battery i alla fall...

Kika på linplugs grejor, jag köpte RMIV, är helsåld, dessutom bestyckad med en kool trumsynth...

(nej jag jobbar inte för linplug, de gör helt enkelt bara jädrans bra grejor!)

Det enda som saknas på RMIV är en vettig browser för att förenkla när man stoppar in egna nya samplingar, men det ska vara på g enligt linplug själv...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-07 16:57

Jag önskar mig patternretriggning i Microtonic samt inspelningsmöjligheter i Renoise. Det skulle leda till fler pengar i Magnus ficka och mer produktivitet i min studio.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-08 10:46

Just ja, mycket högt på min önskelista:
En trumsequencer i VST-format! Tänk att ha åtta x0x-aktiga stepseqeuncers i en VST-plugg som sen styr en eller flera trummaskiner/samplers..... *dreggel*

Ursprungligen av Arete:

Just ja, mycket högt på min önskelista:
En trumsequencer i VST-format! Tänk att ha åtta x0x-aktiga stepseqeuncers i en VST-plugg som sen styr en eller flera trummaskiner/samplers..... *dreggel*

Skaffa Reaktor så skulle du kunna sätta ihop en sådan maskin. I och med att i princip allt finns klart i userlibrary så är det bara att pussla.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-08 10:52

Hmmmm.... där gav du mig faktiskt en bra anledning att ge mig på reaktor Det kanske kan vara lösningen på min önskan efter konstiga maskiner

Ja. Sen att just så många redan gjort grovarbetet. Byggt 808/909-emulering, samplers och stepsequencers. Så är det bara att ladda ner de ensambles du behöver sen klippa, klistra och koppla ihop (lite förenklat, men nästan). Alla ensambles är helt öppna, så man kan bygga och pussla precis hur som helst. Hittar du en tongenerator i en ensamble som är grym, en sequencer i en annan så är det bara att kopiera och klistra in i din egen. Finemang.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-07-09 06:38
Ursprungligen av Katzenjammer:

Ja. Sen att just så många redan gjort grovarbetet. Byggt 808/909-emulering, samplers och stepsequencers. Så är det bara att ladda ner de ensambles du behöver sen klippa, klistra och koppla ihop (lite förenklat, men nästan). Alla ensambles är helt öppna, så man kan bygga och pussla precis hur som helst. Hittar du en tongenerator i en ensamble som är grym, en sequencer i en annan så är det bara att kopiera och klistra in i din egen. Finemang.

hittade en schysst 909:a i reaktorbiblioteket faktiskt. så kloonad att native själva gick in och ändrade loggan

däremot har jag jäkligt svårt att göra egna maskiner från scratch. klipper och klistrar mest. en del saker blir riktigt skumma dock rundgångsgenerator bland annat...

Man kan med lite pyssel bygga stepsequencers i PD och få dem att prata midi. Billigare (dvs gratis) än Reaktor, om du nu tycker att det är lite saftigt att betala ett par tusenlappar för att bygga stepsequencers.

Någon grej som gör att man kan tänka fram musiken och slippa klicka, ratta, spela. Det hade varit dunder. Fästa en lite plugg i ryggen som i eXistenZ bara så är det bara att tänka på. Mums.

Bevaka tråden