Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min dator beteer sig skumt...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-11 20:47

min stationära burk har på senaste tiden betett sig mycke märkligt, det är när den varit avstängd ett tag och man slår på den, då händer det ibland ingenting, ibland dyker det upp något annat fel. igår stod det "insert boot disc" - typ hittar ingen hårddisk. idag hängde det sig vid ASUS-moderkortsloggan vid bootförsök nr 1, bootade windows till hälften vid försök två och gav sen en skum signal till monitorn vilket leder till att min monitor visar "input not supported". Vid Bootförsök 3 så funkade den helt normalt. Den startar alltid upp utan några som helst problem ( och är sedan stabil som ett stenblock ) om man bootar om den kanske 2-5 gånger med resetknappen... någon som har någon teori om vadan detta kan bero på?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-11 21:03

Nått vajsing med moderkortet är mitt bud, fast ganska svårt att säga ändå. Har du en ordentlig PSU btw?

  • Medlem
  • 2006-07-11 22:46

Värmeproblem kanske? Skumma fel som kommer lite om varandra brukar annars bero på dåligt PSU, precis som encore säger.

Hjälper inte det får man göra den roliga resan att plocka bort en grej i taget och se om det blir bättre.

/Mein

  • Oregistrerad
  • 2006-07-12 00:52
Ursprungligen av Mein:

Värmeproblem kanske? Skumma fel som kommer lite om varandra brukar annars bero på dåligt PSU, precis som encore säger.

Hjälper inte det får man göra den roliga resan att plocka bort en grej i taget och se om det blir bättre.

/Mein

hmm, PSUn låter vettigt, moderkortet har jag svårt att tro att det är fel på eftersom det verkar fungera utan några som helst problem när väl datorn koimmit igång. PSUn har några år på nacken och kanske börjar bli gammal o rostig vid det här laget... 350W tror jag den är på. tror ja investerar i ett sonata-chassi ändå så får jag även ny PSU. Vrämen kan vara ett alternativ oxå eftersom ja tyckr de har blivit värre nu på sommaren.

  • Medlem
  • 2006-07-12 02:06

Det kanske räcker med att säta om kort och annat i den. Ryck ur korten och blås bort damm å annat skit som kan ha samlats. OM du gör det glöm inte att dra ut elkabeln Jag har aldrig själv bränt kort pga av detta men jag har kompisar som gjort.

PSU:n kan ju vara en svag punkt som redan påpekats. Det är nästan bättre om de bara går sönder. Som brollans förra året:

Bror: <sniffsniff> Tycker du det luktar bränt här?
Jag: <sniff... sniff>... [!PANG!]

Hoppas det ordnar sig.

1
Bevaka tråden