Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moog Little Phatty på Vendolin?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-12 00:00

Hej!

Undrar vem denna kille är?? Han brukar försöka sälja Moog syntar. Nu säljer han Moog Little Phatty till ett pris långt under listpriset. Har han ett företag och är dom beggade?

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=60004&annonceid=4483800

Mvh
Demokid

• Medlem
  • 2006-07-12 08:26

Kan det vara han som importerar Moogar från USA?

Så som jag har förstått det så är grejorna helt nya. Om han driver ett företag vet jag inte men han annonserar ju som privatperson. Han säljer även Virus Ti serien har jag sett.

Ursprungligen av Demokid:

Undrar vem denna kille är?? Han brukar försöka sälja Moog syntar. Nu säljer han Moog Little Phatty till ett pris långt under listpriset. Har han ett företag och är dom beggade?

Tips: fråga honom

Verkar ju lite märkligt. Priset i USA är runt $1400 vad jag vet, vilket landar runt 10000kr utan skatt. Antingen har han kort uppmärksamhet för det han köper eller så har han kommit på något sätt att köpa utan skatt och få över prylarna hit billigt eller gratis.

• Medlem
  • 2006-10-01 21:00

little phatty-pris

Ursprungligen av false messiah:

... Priset i USA är runt $1400 vad jag vet, vilket landar runt 10000kr utan skatt. Antingen har han kort uppmärksamhet för det han köper eller så har han kommit på något sätt att köpa utan skatt och få över prylarna hit billigt eller gratis.

Det finns något som heter rabatt.

• Medlem
  • 2006-07-12 11:14

Han köper kanske\antagligen direkt från fabrik.

Ursprungligen av Mde:

Han köper kanske\antagligen direkt från fabrik.

Men är inte det bara generalleverantören som får göra det? I Sverige så är det Elmelid musik i Hörr som är Gen-leverantör för Moog i Sverige. Vad är annars fördelen av att vara gen-leverantör?

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-12 12:38
Ursprungligen av visionfactory:

I Sverige så är det Elmelid musik i Hörr som är Gen-leverantör för Moog i Sverige.

I Sverige är det numera Fitzpatrick som är generalagent för Moog.

Ursprungligen av amino:

I Sverige är det numera Fitzpatrick som är generalagent för Moog.

Jaså, då har de bytat i så fall. Det kände jag inte till.. men men.. det låter som en bättre leverantör när det gäller marknadsföring av produkterna. Jag menar, hur många känner till en butik i Höör? Fritzpatrick känner alla till.

• Medlem
  • 2006-07-12 14:40

Vision...

Sant. Kan vara med i en köp grupp som inte är belägen i sverige. På så sett borde man kunna gå förbi generalen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-12 14:51

Det är närmast praxis med att folk handlar direkt från fabrikerna om de är musikhandlare, i USA. Om han lyckats övertyga Moog om att han är det så är det säkert helt lugnt att köpa prylar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-12 15:16

Svar ifrån CubicMusic:

Jag privatimporterar. I det här fallet är det ytterst fördelaktigt eftersom min grossist är i USA:

Synten är inte beggad utan levereras inom ca 2 veckor från det att jag har sett att betalning kommit in (i form av handpenning eller full betalning). Garantin gäller i USA. Det pris jag har satt är tänkt att kompensera för det.

Betalningsalternativ:
(1) via www.internetgirot.se
(2) mot handpenning i förskott och sedan resten mot postförskott
(3) hela summan direkt i förskott

De flesta undrar varför det inte finns ett alternativ med enbart postförskott så jag förklarar det direkt.
De två gånger jag (tyvärr) har blivit blåst är då köparen inte hämtat ut varan och jag sålt helt på postförskott, vilket betytt att jag åkt på att betala fraktkostnaden eftersom varan kom tillbaka. För att hålla de priser jag har så har jag inte råd att ta emot returer på varor som köpare i slutändan inte väljer att hämta ut.

Fraktkostnad 150 kr. Jag bjuder på pf-avgiften om du kör på alternativ 2.

Jag brukade skriva så här i mina annonser men det gillar visst inte vendolin (eftersom jag säljer privat):
"Helt ny produkt som levereras med kvitto och ett års garanti. Privatannons. "

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-01 21:24

Säljaren själv månne?

• Medlem
  • 2006-10-01 21:56

1
Bevaka tråden