Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud in/ut

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 16:06

Jo jag sitter här med en ny presonus firebox.
ska pröva och spela in lite.. men jag kan inte lyssna på det.

I logic valde jag drivern presonus firebox. men i garageband kunde man välja vart man vill att ljudet ska komma ifrån (firebox) och vart man vill att det ska gå ut (datorns inbyggda högtalare)

Hur ska jag göra för att få alla ljud in att komma från fireboxen och få allt utljud till datorns högtalare

Tror inte att det går.

Om Logic inte har separata drivare för in- och utgångar får du förmodligen lösa det genom att skapa en "sammanslagen enhet" i Ljud/MIDI-inställningar, där du använder Fireboxens ingångar och det interna ljudkortets utgång.

Varför vill du inte använda Fireboxens utgångar?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 16:35

För att jag inte har köpt monitorer men vill fortfarande spela in och producera lite musik i väntan på monitorer. Jag har inga andra högtalare än de inbyggda i imacen.

Gur skapar jag en sammanslagen enhet?? och varför ska jag inte kunna välja in och ut. det går ju i garageband..

Då förstår jag.

Du hittar Ljud/MIDI-inställningar i Program->Verktygsprogram. Sen gör du så här:

Ursprungligen av Apples hjälpfil:

Så här kombinerar du ljudenheter:
Öppna Ljud-/MIDI-inställningar i mappen Program/Verktygsprogram.
Välj Ljud > Öppna Redigerare för sammanslagna enheter.
I redigeringsfönstret klickar du på knappen Lägg till (+) när du vill skapa en sammanslagen enhet. Du kan markera enheten och byta namn på den.
I listan Struktur för sammanslagen enhet klickar du på kryssrutan Använd för varje enhet som ska ingå i den sammanslagna enheten. Listan visar de anslutna ljudenheterna och antalet in- och utgående kanaler för var och en.
Du ställer in klockan på en enhet som huvudklocka för alla de kombinerade enheterna genom att klicka på alternativknappen för Klocka bredvid enhetens namn.
När du har valt alla enheterna som du vill kombinera klickar du på Klart.

Nu kan du välja den sammanslagna enheten från popupmenyn Egenskaper för och konfigurera in- och utdataegenskaperna på samma sätt som för en enskild enhet.

Varför man inte kan välja separata in- och utgångar beror säkert på tekniska orsaker i Logic eller ren lättja från Emagic kodare. (Förmodligen är det en gnutta prestandasnålare, gissar jag.)

  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 17:00

Detta hjälpte inte mig pga av att jag inte kan välja den sammanslagna enheten i logic.

logics ljudinställningar är oberoende av datorns ljudinställningar

Vilken version av logic?

Låter lite skumt. Sammanslagna enheter ska funka som ett virtuellt ljudkort, så Logic borde inte klaga över det. Du testade att starta om Logic eller låta det skanna av ljudkorten?

(har inte tillgång till någon aktuell version av Logic, så jag seglar lite i blindo)

  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 18:10

Jag kör med version 7.2 intel..

Jag lyckades få det att fungera. gjorde lite inställningar i den sammanslagna enheten sedan startade jag om core audio.. så nu fungerar det. Ljud in och ljud ut.. tack så mycket för hjälpen

1
Bevaka tråden