Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audiodesk någon?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-14 20:15

Hej!

Är det någon som använder sig av motu audiodesk?

Är lite sugen på att köra en 828 mkII och audiodesk, kommer nog att vara lagom avancerat.... Har en gammal mac och skulle behöva prova.... kan testa på ett 828MK2-kort men snubben som har det har tyvätt slarvat bort sin audiodesk-skiva...

Nån i stockholm som skulle kunna låta mig instalera audiodesk på min data, så kan jag prova ifall min dator orkar göra nått vettigt med 828at....

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-14 20:43

Någon som använder audiodesk överhuvetaget??

Är inte Audiodesk DP fast utan mididelen?

Ska se om vi har Audiodesk på skivorna som följde med 2408:n.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-14 21:39

Vore kalas om du hade det!

Midi brukar jag inte köra så mycket i datan, bara sysexdumpar med patcher... Låter som ett trevligt program!! hoppas datan pallar, har ju iaf firevirredisk.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-07-15 00:49

jag har audiodesk någonstans som jag inte använder då jag aldrig fick det att fungera. dessutom har jag inte kvar mitt motu interface... intreserad ?

AudioDesk 2 krever minimum en G3 med 128MB RAM, OS 10.2 og en firewire/pci slot til lydkortet. De anbefaler at du har en G4 PowerMac med 512MB RAM og en 17" skjerm. Bør kjøre fint på TiBooken din da. Har liksom ikke brukt den tidligere men planlegger å skifte over til den fra Logic. Tror den absolutt er din greie.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-15 09:24

Låter lovande!! Har ju iaf 550mhz..

Det intresanta blir hur många kanaler som går in samtidigt....

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-24 21:29

Nån skiva hittad FM??

Leere: definitivt intresannt!!

Var där idag men glömde kolla - sorry.

Men jag ska förbi en sväng imorrn eller onsdag för att hämta lite leksaker till Norberg, ska försöka komma ihåg det då.

1
Bevaka tråden