Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken skillnad....

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-17 19:09

Äntligen har jag ett bättre midiklaviatur för pianospel ett CME UF8 istället för det
andra CME UF7 som jag hade innan. Betydligt roligare att spela piano med och känsla.:)
Nu ska jag ger mej kast med att lära mej att spela piano riktigt ett härligt uttrycksinstrument.:cool:

Härligt... Har själv beställt ett UF8 efter att ha haft ett UF7 över helgen! Tvekade lite på storleken men får väl knöka in den! Verkar som det är en del som haft strul med USB drivern till den. Själv köra jag klassiska VST 5 så chansen att få det att synca är väl liten!

Vad tycker du nu efter några månaders testande?

Jag har också ett UF8! Den är enormt enorm! Höll på att ta knäcken på mig när jag skulle bära in den från bilen... Men jag är grymt nöjd med känslan i tangenterna, och spelar väldigt mycket mer "piano" nu än vad jag gjorde tidigare.

Har inte riktigt "brytt mig" när det gäller USB-drivern. -Istallerade en gång och fick det att funka, men när jag körde igång allt nästa gång funkade det inte... Så då gick jag tillbaks till den gamla hederliga MIDI-sladden...
Men det var ett tag sedan, och det har tydligen kommit lite uppdateringar, så det kanske är dags för ett nytt försök.

Oki inget man får in i sin bil? Får kanske hyra släp när man ska hämta den...

Den väger visst sina modig 20KG

Det beror nog vilken bil man har...
En Nissan Micra är nog inte att rekommendera, men i vår stora kombi gick den in utan problem (med nedfällt baksäte). Och den väger om jag inte minns fel klart närmare 30 än 20kg....! Inget man bär själv nån större bit alltså.

Ojdå... Hmm ja då får man nog låna bil för någon kombi har jag inte..

Kanske inte något att gigga med precis då!

Nej, jag skulle då inte göra det. Tycker att det är tillräckligt jobbigt att flytta den från synthstället till en bänk de gånger jag behöver stället för ett gig...

1
Bevaka tråden