Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på kort för mina behov

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-18 10:54

Jag har kollat in ett 1010LT kort som verkar vara precis vad jag behöver.

Jag vill ha MIDI in o ut
Många analoga kanaler för att kunna koppla cd/vinyl o mixer för pc dj'ande med tidskodade vinyler

Låg latency och sånt och ett bra ljud, vill ha ett kort som funkar som ett budget studiokort.

1010lt är ju dock gammalt som gatan, det borde finnas något nyare och bättre idag. Kanske är smart att ta ett gammalt med bra drivrutiner men som sagt, ni vet nog bäst

  • Medlem
  • 2006-07-18 10:55
Ursprungligen av SFB:

Jag har kollat in ett 1010LT kort som verkar vara precis vad jag behöver.

Jag vill ha MIDI in o ut
Många analoga kanaler för att kunna koppla cd/vinyl o mixer för pc dj'ande med tidskodade vinyler

Låg latency och sånt och ett bra ljud, vill ha ett kort som funkar som ett budget studiokort.

1010lt är ju dock gammalt som gatan, det borde finnas något nyare och bättre idag. Kanske är smart att ta ett gammalt med bra drivrutiner men som sagt, ni vet nog bäst

vill gärna ha en digital utgång också

  • Medlem
  • 2006-07-18 10:57

Hur mycket kosing är du beredd att lägga?

jag har 1010lt och jag är mycket nöjd!
Köpte det för 1000:-, helt rätt pris för så många kanaler och funktioner!

  • Medlem
  • 2006-07-18 22:32

Budget på cirkus 2000

Det borde räcka till något vettigt iaf

  • Medlem
  • 2006-07-18 22:33
Ursprungligen av daniel303:

jag har 1010lt och jag är mycket nöjd!
Köpte det för 1000:-, helt rätt pris för så många kanaler och funktioner!

begagnat? Annars så vill jag bra gärna veta var

2000 kan räcka till två beggade 1010lt = schyst ljud -> många kanaler -> bra pris!

1010LT har väl digital utgång också? Jag tror att du kommer att bli nöjd med ett 1010LT iaf..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-20 23:16

Jag instämmer, för den slanten kommer du nog inte hitta något bättre idag med lika många in/ut. Det har ju några år på nacken nu, men jag tror allt att det kommer stå sig åtminstone ett år till. I den prisklassen har det mig veterligen inte släppts så värst mycket med såpass många in/ut så det kommer nog inte konkureras ut, och M-Audio är hyfsat duktiga på att uppdatera sina drivrutiner också, så det kommer säkert hänga med in i nästa OS som släpps iallafall.
Det har rätt schyssta uppmätta siffror och sånt-där-som-jag-inte-förstår-mig-på-men-tycker-om-att-jämföra också.

Jag köpte det beggat av en 99:a, det var i toppskick med manualer, drivisar kartong mm. bra affär!

Det där med drivrutiner kan jag väl kanske inte skriva under på, men efter många års krångel har jag nu lyckats tämja mitt 1010lt kort, dock har jag aldrig fått de digitala in/ut att fungera. Får inte till en giltlig signal, fast jag vet att jag har det i kabeln (som fungerar bra att koppla till andra prylar i racket)
Jag skulle nog kunna tänka mig att det kan vara värt att titta även på 1010 med breakout-box, för det blir ju MYCKET sladdar bakom datorn (dagens tips, patchbay http://www.musicstorekoeln.de/en/global/0_0_G_0_PAH0002302-000/0/0/0/detail/musicstore.html )

Jag har inte haft det minsta problem med mitt 1010lt, bara att ta ur lådan, skruva in, installera och köra!
En ren ny winxp-installation hade jag dock

  • Medlem
  • 2006-07-21 14:03

Blir ett 1010Lt, alldeles för många som tycker det e nice för att det skall vara skit

1
Bevaka tråden