Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet hackar med mitt Delta 44

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har precis kopplat upp min dator efter att ha flyttat. Av någon anledning har jag fått problem med att ljudet hackar till när jag spelar upp ljud. Detta problem hade jag inte innan. Jag har testat att installera nyaste drivarna, flyttat ljudkortet mm. Vad kan felet vara?

  • Medlem
  • 2006-07-18 15:06

Låter mystiskt. Testa PCI latency tool och höj latencyn på kortet till det dubbla.

http://fileforum.betanews.com/detail/PCI_Latency_Tool/1105467085/1

Nope, det hjälpte inte heller. Det hjälper inte om jag ändrar till max latency i kortets inställningar heller. Knäpper ungefär varje minut. Jäkligt störande.

Hmm.... en grej har jag iofs ändrat, jag har tryckt i 1 GB mer internminne. Men det borde definitivt inte påverka heller.

  • Medlem
  • 2006-07-18 17:40

Resultatet brukar bli att man får installera om hela systemet med sammanbitna tänder.

Verkar visserligen vara samma irq som en USB controller nu. Det kanske inte är så bra. Då får jag väl undersöka hur fan jag ändrar irq då.

  • Medlem
  • 2006-07-18 18:35
Ursprungligen av CarbonSteel:

Verkar visserligen vara samma irq som en USB controller nu. Det kanske inte är så bra. Då får jag väl undersöka hur fan jag ändrar irq då.

Hur går det? Får du knas på det?

Nja, det verkar som det funkar när jag inaktiverar min trådlösa anslutning.
Den har jag inte haft innan heller. Det är nog det då. Skit också.

1
Bevaka tråden