Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glappande inputsignal?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-18 18:51

har en fråga som inte gäller mitt eget system, så jag har inte haft chans att testa det så omfattande.

men hursomhelst.

jag hjälper ibland mina gitarrelever med att försöka få tag på prylar till enkel datorinspelning, så jag installerade ett M-audio delta audiophile 192 på en burk, och allting funkade smärtfritt vad gäller uppspelning och installation och så vidare, ända till vi försökte spela in nånting i Cubase.

vi fick stundtals signalbortfall och ibland en tydlig, normal signal när vi testade insignal, och det syntes också väldigt tydligt på det inspelade materialet. vi spelade in med en tvåkanalig mikpreamp, så jag bytte kanal i den, samt skiftade input på ljudkortet och trodde att detta skulle hjälpa...

men icke. och det är bara tjall på inputsignalen, inget vad gäller uppspelning. har inte testat att installera om drivrutiner eller så, (laddade hem dem från m-audios hemsida).

någon teori? det är skumt att det finns på båda inputingångarna.

  • Medlem
  • 2006-07-18 19:54

Bytt kablarna?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-19 01:06

japp

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-19 20:26

Provat att ställa upp buffersize i mjukvarumixern till kortet?
Defragmenterat hårddisken? Kan bli så för mig när hd:n är stökig som satan.
När du spelar in i Cubase, har du då tittat om den där stapelmätaren som ska visa hur hårt hårddisken jobbar hoppar upp och ner som ett jehu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-20 09:01
Ursprungligen av Bobbski:

Provat att ställa upp buffersize i mjukvarumixern till kortet?
Defragmenterat hårddisken? Kan bli så för mig när hd:n är stökig som satan.
När du spelar in i Cubase, har du då tittat om den där stapelmätaren som ska visa hur hårt hårddisken jobbar hoppar upp och ner som ett jehu?

Nja, det har jag inte testat, någotdera. Ska kolla läget!

1
Bevaka tråden