Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel midi seq?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-19 20:58

Hej!

Jag är på jakt efter en enkel midiseq som fungerar i win xp. Körde före audions tid Cubase men dom har ingen version numera som fungerar.
Har kollat typ midiplayers men dom klarar oftatst endast spela upp midifilen, man vill ändra typ vol, prg change etc.

Någon som har ett tips?

Gratisprogram eller betal?

Jag vet att det finns ett par olika mer eller mindre kompetenta enkla sequencers till Windows, men eftersom jag inte kör det själv har jag ingen riktig koll. EnergyXT är det enda som dyker upp direkt, förutom Tracktion, men det senare kostar relativt mycket pengar. Å andra sidan kan du nog använda Tracktions demoversion eftersom det går att ladda och spara i den, det enda är att det dyker upp brus från datorns interna ljudkort lite då och då.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-19 23:14

Cubase LE funkar ju prima, det är väl bara att köpa och köra in? Vad menar du med att Cubase inte skulle funka? Förstår bara inte riktigt. Det är som Cubase alltid varit, i princip, lättfattligt och verkar stabilt och bra.

1
Bevaka tråden