Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rave-O-Lution 309

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en dito rackare här i forumet nu i dagarna, men har en liten fundering. Av någon anledning lyckas jag inte lägga några av inserteffekterna på kanal 1 och 5 (bastrumma och bas). På de andra tre kanalerna går det utmärkt. Ska det vara så?

Jag fick ingen manual med, och den enda jag hittade på nätet var på tyska. Jag är inte helt hjälplös med min skoltyska, men jag lyckades inte finna något angående det här. Av allt jag har testat i den lilla maskinen hittils, så har jag inte funnit några fel på den. Gjorde en factory restore, och laborerade efter bästa förmåga och allt verkar fungera som det ska i övrigt.

Någon som har koll på det där med effekterna?

Nu vet jag inget om denna manick, men tror du inte att det är konsturerad på detta viss med denna lilla egenhet? Waldorfmaskinerna brukar också ha begränsad effektenhet. På miMicrowave XT kan man bara ha effekt på part 1 - 4. Så det är möjligt att den där rave-burken har en sådan begränsning.

Idag fick jag effekter på kanal två, tre och fem, men inte på de andra två. Börjar fundera på om du har rätt att det ligger en liten begränsning där. Inserteffekterna kanske är begränsade till tre kanaler åt gången, eller något liknande.

Vore toppen om någon som kan 309'an ville upplysa.

Har kommit tillrätta med problemet, så ni kan sluta spekulera nu.

• Medlem
  • 2006-07-22 20:55

Så, vad var problemet?

Jag gjorde en enkel miss. Sendvärdet till FX1 och FX2 var satt till 0.

Att det varierade mellan olika kanaler under de dagarna berodde på att jag lekte runt med olika presets, och deras respektive sendvärden var ju naturligtvis olika för de olika kanalerna.

1
Bevaka tråden