Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pedaler?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-07-22 09:59

Hur mycket pedalar har ni till era syntar? Jag menar allt från sustain till distpedaler för gura. Hur många här är det som lirar med fötterna ala organister?

Jag har en del pedaler: distar, delayer, phaser/flanger, ett par modfx, men inte på lång väg så många som jag skulle vilja ha. (Suktar efter ett par av Lovetones pedaler, men upp mot 4000kr för en gitarrpedal känns lite saftigt.)

Ursprungligen av false messiah:

Jag har en del pedaler: distar, delayer, phaser/flanger, ett par modfx, men inte på lång väg så många som jag skulle vilja ha. (Suktar efter ett par av Lovetones pedaler, men upp mot 4000kr för en gitarrpedal känns lite saftigt.)

Brukar det inte brusa och leva om när man har sådana här pedaler inkomplade?

Pedaler är kul! Jag brukar använda dist/delay/phaser/whawha när jag spelar live. Fotpedaler använder jag inte längre, men gjorde det på den tiden då jag spelade kyrkorgel. Men visst är det koolt att se en duktig hammondorganist gå loss och kompa sig själv under ett grymt solo, lite trio-in-a-box Har spanat in Moogs taurus-pedalsynth, men det är bara för mycket pengar att lägga tycker jag. Men vem vet, jag har ändrat mig förr

Jag har en sustainpedal liggandes i en låda. Jag gillar inte pedaler, jag bytte till och med till en bil med automatlåda för att slippa trampa på fler pedaler än nödvändigt. Effekter lägger jag i datorn så jag har inget behov av distpedaler. Det enda jag distar är egentligen ljud och TB303-liknande karaktär och det fixar min Novation Nova bäst, och den har en rått go inbyggd dist. Övriga pedaler är också onödiga eftersom jag styr allt från sequencer. Dessutom är jag en typisk sovrumsmusiker som aldrig skulle komma på tanken att spela live och därmed behöva kontrollera en massa saker på samma gång. Sist men inte minst är jag lite allergisk mot att ha en massa saker liggandes på golvet.

Japp

tillägg: Vissa pedaler brusar ingenting.. men hur kul är det då? ..

Jag kör med en Boss Noise Gate på min stråkis och två Smallstone phasers (älskar E.H). På önskelistan finns en Electric Mistress också men i övrigt så kör jag med pluggar..tråkmåns.

• Medlem
  • 2006-07-22 16:29

Jag har ngra distar, phaser och flanger från EH och en ringmod från moog. en kompressorpdal från ibanez som jag har till en av mina 303or.

EH??

\\PF kallback lounge~konceptMUZAK

--- nä nu e det dax att klucka upp en pilsner tror jag················→jorå!
efter den kommer jag inte skriva nått vettigare än det som skrivits här innan - det e en starköl...köpte ju 2, den andra kanske man kan dra i STHLM park???

mae eter sommaneter loxom

• Medlem
  • Skurup
  • 2006-07-23 22:09

Råttor

Själv använder jag endast två pedaler nuförtiden. En ny RAT och en gammal RAT. Byggde in dem i ett rack för nåt år sen efter att jag trampat sönder den ena.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-07-23 22:27

Använder lite olika, mest dem jag kan komma över för tillfället eftersom jag ofta lånar av bandkompisar. Har själv endast en Fab Tone som verkligen distar för mycket. Instant punk oavsett vad man kör genom den och vansinnigt fult tyvärr. Det brukar låta bättre när jag lånar gitarristernas Big Muff eller MXR-dist.

Annars så kör jag naturligtvis med en sustainpedal, och har vart riktigt nära att köpa en expressionpedal till någon synt många gånger. Allra helst skulle jag vilja ha en midipedal till min BCR, men någon bra och enkel har jag tyvärr inte hittat...

1
Bevaka tråden