Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äldre brittiska syntar

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-22 14:02

Det var väl mer "Äldre tokiga britter" kanske...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-22 14:41

"that's because it is a calculating synthesizer"...:D

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-22 15:08

Och den har ju ett lås också.... fast jag gillar stöldskyddet på "vattensizern"..

Hehe ... lysande

Parodi på synthutvecklingen eller dålig brittisk humor?

• Medlem
  • 2006-07-22 16:51

Haha, vilka syntiga brillor han hade dessutom. Får Peter Selllers 'Oh, vilket party'-vibbar av snubben. Fanns verkligen den där vattensynten?

Klippet är från den fantastiska engelska tv-serien Look Around You (fast från den amerikanska versionen verkar det som).

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-22 17:22

Fick ett gott skratt av den och av instruktörens något feminina sätt!:D

• Medlem
  • 2006-07-22 19:57

http://www.bbc.co.uk/comedy/lookaroundyou/programmes/music/

Haha, gillar informationen om videoklippen - '(This video clip: 2.5 days average via a 3.5k Modem)' och synten 'Liquinth' med vatten över tangenterna för ett mjukare ljud.

Är det bara jag som tycker att "miniräknar" synthen påminner lite om en Microkorg?

Look around you oht ar fantastisk friskt och bra

• Medlem
  • 2006-07-23 01:40

ja inte vet jag vad d där skulle föreställa eller vad det skulle vara bra för?? någons slags lam pastish på charmiga synt-demosar från 60-70 å 80 talet? ... (för er som gissar eller inte vet vad det är för grejjer dom latjar med) den första synten är en analog monofon synt Roland SH-1000 å inte någon sampler, den andra är en Bontempi med analoga rytmer och ljud som man kunde köpa via ellos-katalogen i början av 80, ganska ball grej som jag förmodligen tänker plocka från ebay nån dag. (ingen miniräknare inbyggd) den sista "vatten-synten" ser ut att vara den där "fake-synten" eller vad man ska kalla det från Robert Miles videon "one and one"
skona oss från tysk å bittisk hummor, snääälla!!

Ursprungligen av Gnet:

ja inte vet jag vad d där skulle föreställa eller vad det skulle vara bra för?? någo
ns slags lam pastish på charmiga synt-demosar från 60-70 å 80 talet? ... (för er som gissar eller inte vet vad det är för grejjer dom latjar med) den första synten är en analog monofon synt Roland SH-1000 å inte någon sampler, den andra är en Bontempi med analoga rytmer och ljud som man kunde köpa via ellos-katalogen i början av 80, ganska ball grej som jag förmodligen tänker plocka från ebay nån dag. (ingen miniräknare inbyggd) den sista "vatten-synten" ser ut att vara den där "fake-synten" eller vad man ska kalla det från Robert Miles videon "one and one"
skona oss från tysk å bittisk hummor, snääälla!!

diggar klusterInlägg

en egen post

Sådär kul, men snubben hade grymma brillor!

För övrigt måste jag bara säga att Brittisk humor äger! Monthy Python, Smack the Pony, The Young Ones, Coupling.. med mera - underbart!

• Medlem
  • 2006-07-23 02:25

Icke att förglömma Black Adder.

Men det är ju Synthesizer Patel ju!

av topic - brittiska sythar
vem faen mer här äger en ORGON SYSTEMS ENIGISER ?? jag skålar med dig i s f!

- har iaf för mig att den e brittisk...haha - vill att den ska vara det!

Kallback: har du en Enigiser? Vore väldigt kul att höra hur den låter.

kan nog fixas hörru
- den har så grymma filter om inte annat ..daniel303har diverse krestar på lagning just nu...så det kan ta ett tag innan du hör nåt → inte direkt högprio men har bara halva grejjen hemma nu

\\det e en grejk du borde äga sawtooth..
- modulär ms20typ ← men spottar\spöar den lätt och är mer spännande <iom>

JGB -- vad tycker du
han lånade och körde den en stund

nutidsKONST'kåns'ns'sT!

[CENTER][ĸ]··[··~]

[/CENTER]

1
Bevaka tråden