Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Heta ljudkort!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snabb fråga:

Jag har ett Terratec Phase X24 FW. Fungerat bra hittills. En sak har dock oroat mig: Denna silverlåda har en tendens att bli väldigt varm, väldigt fort. Är detta normalt för ljudkortsboxar eller har jag ett defekt ex? Kan värme påverka prestandan på ljudkort?

Ursprungligen av Desaparecido:

Snabb fråga:

Jag har ett Terratec Phase X24 FW. Fungerat bra hittills. En sak har dock oroat mig: Denna silverlåda har en tendens att bli väldigt varm, väldigt fort. Är detta normalt för ljudkortsboxar eller har jag ett defekt ex? Kan värme påverka prestandan på ljudkort?

Never mind! Hittade en exakt likadan fråga på samma sida.
Men om det finns några masterminds på ljudkort som har annan åsikt i frågan; svara gärna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-22 23:54

Är inget mastermind på något sätt, men ett ljudkort är ju rent tekniskt bara ett kretskort och lite in/utgångar i ett hölje, apparaten har programmerats till att vara ett ljudkort.

Själv har jag en doning som brukar bli ganska varm som har programmerats att vara en iBook. Så att säga. Och den funkar lika bra varm som kall. Så jag tror inte det är någon fara - företag så pass kända som Terratec kör garanterat ett helt gäng testdygn med sina grejer innan de lanseras.

Bäst på detta var nog ändå Clavia som hade / har ett värmerum på ca 50-60 grader där alla prylar placeras och sätts igång i några timmar. Om de funkar i denna behandling så funkar de även live på en scen i Mexico. Typ.

Om man får filosofera i frågan så, med alla aktiva sporter och allt och datorns intrång, i ett framtidsperspektiv kunde det nog tänkas komma laptops där t ex tangentborden avger en skön fingervärmare på sisådär 45 grader plus. Skönt när man sitter högst upp på högfjället å surfar.

1
Bevaka tråden