Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lexicon Lambda Studio???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Har funderingar på att köpa ett Lexicon Lambda Studio till en bärbar. Har försökt hitta recensioner på nätet, men det verkar knappt finnas några. Någon som har erfarenhet av det ljudkortet eller vet om det är käs eller ok? Kvaliteten i jämförelse med M-audios externa?

Det verkar som att man kan klara sig med bärbar dator, kortet och mik o gitarr....både fantom, preamps, line in, midi, hörlur o main out på den där...o så bara 1995:-.

hälsningar

nixpix

  • Medlem
  • 2006-07-25 13:40

Hej, sök lite på forumet om Lexicon Omega, som är storebror till Lamda. Då finner du lite läsning som du kan ta i beaktande inför ett beslut.

köpte slutligen ett igår....jag har provat en del olika ljudkort genom åren men jag har aldrig varit med om att ett ljudkort fungerat så dåligt! glöm att köra något program via asio med det här. kört på en ny bärbar intel centrino duo och en gammal stationär med dubbla p3:or. glitchar, dist och hack oavsett alla möjliga inställningar i cubase och windows på den bärbara. samma sak på den stationära med ett undantag; fungerade om jag stängde av "advanced multi processing" i cubase vst. asio-panelen fungerade mycket dåligt i vst. det var inga resurskrävande låtar som laddades in...en lätt match även för p3:an. dessutom testade jag att köra med både det medföljande cubase LE, SX och VST 5.1. samma resultat.

slutsatsen jag drar av detta är att antingen så är det nåt skumt fel på mitt kort, eller (troligare) fungerar inte lexicons drivrutiner felfritt med varken dubbla processorer eller intel duo-processorer. hemsidan gav inga svar, mycket fattigt med info, inga uppdateringar, fattig bruks. har skickat ett mail med fråga till support, får se om de har nåt svar.

men jag ska byta till ett annat kort....

EDIROL UA25 eller M-AUDIO Firewire Audiophile??

om någon är intresserad, så tänkte jag bara berätta att jag köpte ett Edirol UA-25 och beredde mig för en helkväll med strul. döm om min förvåning när kortet fungerade klockrent direkt efter installationen! och det är inte bara i min laptop - min kompis testade med sin nyinköpta och det fungerade lika bra i den.

slutsats: t o m en Packard Bell-dator fungerar med Cubase och ett UA-25. mycket nöjd hittills, men inte provat midi-portarna än.

1
Bevaka tråden