Hallå..
Jag har ett problem..
Jag är väldigt intresserad av maccar! och jag vill köpa en! (omedelbart)
Dessvärre har jag inte den ekonomin att betala den rakt ur fickan. Jag är student, bor hemma, och lån e de inte att tala om.. OM de e inte e från mina föräldrar..
Jag är redan "omvänd" och e som sagt jätte inställd på att skaffa en mac! Men att omvända min pappa å mamma blir den svåra uppgiften som jag tänkte att ni vana mac användare skulle kunna hjälpa mig med.
Jag har sagt till min pappa att jag vill ha en G4 stationär, den modellen med "Dubbla 867 MHz PowerPC G4" som den heter.
Kostnad ca 22000kr på macoteket.
Jag vet själv att detta är väldigt mycke pengar, spec för mig som student, men jag jobbar extra och tjänar pengar, men jag kan inte smälla upp 22000kr bara sådär..
Därför måste jag övertala min pappa om att han ska "sponsra" mig å låna pengar till mig till datorn!
En kompis tipsade mig om att fråga här och här kommer även lite bakgrundsinfo om mig:
Jag använder en 3 år gammal Intel Pentium3 - 500Mhz, me lite annat skit på insidan, den går segt idag.
Jag går teknikprogrammet på gymnasiet, sista året och läser en hel del om olika operativsystem och mycket om nätverk och så, jag är väldigt intresserad och testkör linux som är unix-uppbyggt..
Jag gör hemsidor och designar en hel del
Är väl ett "dator freak".. håller på fixar å pillar me dom hela tiden..
Är det någon som kan hjälpa mig med argument som ska få min pappa att gå med på att finansiera en mac?
om det är något övrigt ni undrar över så fråga på bara..
tack för all hjälp!