Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audacity 32KHz? (eller nåt annat gratisprog?)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här nu ute på landet i sista sekunden inför norbergfestivalen och skulle vilja konvertera mina nyklippta ljud till 32KHz så att jag kan föra över dem till es-1:an. Nu tog jag tyvärr med mig min dell med windows vista eftersom jag annars måste förbi studion och hämta smartcard-läsare till ibooken.

Audacity är editorn jag har liggandes. Går det att lösa med den på något sätt? Eftersom jag har lite brådis med det här så sätter jag mig på en gång och kodar ihop en konverterare.. men då hinner jag nog inte klippa färdigt tillräckligt med ljud.. så det bästa vore om någon kunde kasta en lösning på mig lite kvickt. Typiskt att man ska vara så sent ute igen

Ren och skär förskräckelse infann sig då han kom fram till att ingen utvecklingsmiljö installerats på skitdatorn.

Tips om något annat gratisprogram som kan konvertera samplingar?

Sox kanske kan funka? Annars kommer jag inte på något.

Den ser knölig ut.. handlar om 99 ljudfiler som ska konverteras här snart. Men då kanske jag kan få med några nya ljud iaf

Fler tips? Helst innan kl 10 imorrn på morgonen

Sox går väl att batchköra? Vet iofs inte hur det är med Vista när det gäller sånt och kommandoradsgrejer. Annars får du nog leta någon gratiseditor och göra det för hand.

hehe.. microsofts "kommandoprompt" är helt sanslöst kass. Men jo.. något batch-jobb kan man nog peta ihop. Gratiseditor hade jag hoppats på.. men hittar ingen vettig. Nu saknar jag verkligen min ibook

Jag lyckades konvertera två samplingar i audacity.. ingen aning om hur jag lyckades.. men två samplingar kommer man ju inte så långt på.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-27 09:38

hej...

öppna filen, längst ner till vänster väl projectrate... skriv in det du vill ha... sen export as wav....

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-27 10:19

funkade det?? brukar den inte konvertera själv om man matar den med 44er??

Nja.. det fungerade bara i den ena audacity-versionen jag hade på datorn. Eller.. nästan iaf.. buggigt som fan var det. Den sparade alla samplingar till 6 sekunder långa. Sen fick jag öppna upp dem i den andra audacity-versionen och klippa ner dem där när de var i rätt format. Fungerade endast när man körde en sampling i taget.. annars så var man tillbaka på 44100Hz

iTunes?

Du kan ju välja Wav 32 Khz om du vill och konvertera.

EDIT: (såg att det är aiff-kodare valt i skärmdumpen, men funkar likadant med Wav)

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-27 11:30

Martin: smidigast och enklaste lösningen!!!

Ibland är det svårt att se skogen bakom alla träd som står i vägen!

Och det där med iTunes säger ni NU!?

..men då vet jag det till närsta gång

1
Bevaka tråden