Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Machinedrumma som Röyksopp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv, Sweden
  • 2006-07-29 00:09

Hallå!

Jag satt häromdan och lyssnade på What else is there med Röyksopp feat Karin Dreijer. Tycker trumkompet är så grymt skönt, busenkelt komp egentligen. However, jag försökte fixa till nåt liknande med min MD, men jag lyckas inte få till klappljudet. Det låter nästan som ett helt gäng som klappar, och inte sådär snortajt heller. Är det nån som har en aning om hur man kan få till liknande på MD:n?

Finns det någon klappsampling i E12? Isåfall så kanske du kan köra en repeat på den och få till en grund att jobba vidare på.

• Medlem
  • Kungälv, Sweden
  • 2006-07-30 22:06
Ursprungligen av Volantiz:

Finns det någon klappsampling i E12? Isåfall så kanske du kan köra en repeat på den och få till en grund att jobba vidare på.

Mjo, det har den ju. Menar du att köra retrig på den?
Jag var inne först på att lägga in ett gäng E12-claps och förändra startpunkten olika på varje machine, men det gick inte alls som jag ville...

Jag får väl slänga ut en fråga på elektron-users

hugg ur & sampla av det, låter enklast
-- fattar inte varför folk sitter och trasslar ; )

joo.. retrig heter det kanske. Går det inte att på något sätt modulera när nästa trig ska komma? Känns inte helt troligt.. men någon fullösning borde man ju kunna komma fram till. Du skulle ha haft kvar MPCn

• Medlem
  • 2006-08-01 10:37

Använd flera olika handklapp samtidigt. I stereo. Kapa basen på dem. Skicka till reverb för extra svans.

Ungefär så tolkar jag ljudet du är ute efter.

1
Bevaka tråden