Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egna vågformer i Evolver. :)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-30 17:10

Hej!

Idag har jag äntligen börjat leka med egna vågformer i PEK:en. Fan vad skoj det är. Jag samplar råa vågformer t.ex. Ramp, Saw m.m. från mina analogisar och man hör verkligen skillnad mellan dom olika syntarna. Jätte skoj att blanda Model D med t.ex. en A6 Ramp.

Vad brukar ni föra över för sorts vågisar?

Mvh
Demokid

jag brukar gora just som du, aven digitalistiska ur minnet pa andra gamla gerat for maximal vikning och annat trevligt. enda jag saknar ar att man inte kan wavesequenca vagformerna over plats 100!! trist, hade lamnat mojligheterna oppna for lite primitiv wavetablelek pa sina egna villkor, och inte prophet VS-vagformerna..

kanske nagat man skulle hora av sig till dave smith och frage om det ar nagot som kan komma att vara med i framtida uppdatering av OS?

mailade dave om detta, och han sade att det vore enkelt implementerad i nästa OS - men att jag var den enda som hade hört av mig om det. andra får gärna maila och önska, för det vore jävla schysst att kunna sequenca egna wavetables.

ska ta och lägga upp de single-cycle vågformer jag valt att använda också tänkte jag

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-18 23:36

Shit...kommer wavetablefunktionen med egna vågformer till Evolver så bara måste jag skaffa en! Fan...jag ska ju köpa en Tonelab så jag kan spela in lite gitarrslingor med vettigt sound, men jag kanske bör spara slantarna till förmån för en MEK istället...argh!!!

• Oregistrerad
  • 2006-10-19 01:36

jag med, redan nu är den på inköpslistan efter laptop o controller ..

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-19 01:39

Fan jag som redan köpt laptop och controller....

Nej, men helt ärligt så skulle jag vilja höra mer ljudexempel av den här maskinen. Den känns väldigt speciell och unik på sitt sätt, men det känns som att man kanske bör nöja sig med sina nuvarande syntar såvida den inte är riiiktigt speciell. (Har några syntar som utger själva kärnan i riggen nu och det är Waldorf Micro Q, Pulse, Monomachine, Machinedrum, FM7 och Ableton Live 6). Som sagt, vad har den att erbjuda i ljudväg som jag inte kan få till redan?

• Oregistrerad
  • 2006-10-19 01:50

svåröverskådlig stepsequencer? .. näfan, kan va kul som performanceburk tillsammans med MM o MD

Den ÄR riktigt speciell, tycker jag.
Har iofs inte testat allt du nämner Clase, men jämfört med min microQ, så är Evolvern grymt mycket elakare och skitigare (om man vill) och klart varmare och mer "analog" (om man vill).

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-19 16:04

Ajdå...det ville man ju inte höra. Kanske köper en desktopvariant och kör med editor någon gång långt fram i framtiden...

envelopefollower -> 3 digitaldelays!

lågpassfiltrena, varken 2poliga eller 4poliga tycker jag är så mycket att hurra över - användbara för att skulptera ljud, men blir mäktiga först i samband med intressant och levandegörande modulation.

ljudexempel är jag för lat för (eller iaf lite salongsberusad efter några torsdagsdrinkar), men stefan tripplers enda hobby verkar ju vara att göra evolverjams och mp3:a.. kolla in dem. rätt konventionellt ofta, men låter väldigt bra!

http://www.trippler.net/music/DSI-Evolver/dsi-evolver.html

1
Bevaka tråden