Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker "best of" av Nord Modular patchar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-08-01 13:00

Tjena,

Skaffade en NM igen för ett tag sedan men då de ljud som följde med den var riktigt kassa, killen som haft den hade mest skapat skumma seq o trumloopar, så jag har inte riktigt börjat använda den ännu.

När jag hade den förra så samlade jag på mig hur mycket patchar som helst, för det finns det ju verkligen, och sedan var det till att leta reda på det jag gillade och spara i maskinen som utgångspunkt.

Problemet är att jag inte vet om jag har tid just nu, vill ju skriva låtar, att leta reda på och ladda ner en massa ljud igen så jag tänkte kolla om någon av er redan har gjort det jobbet och har några färdiga "best of" banker att dela med er av?

Det är mest "rena ljud" jag letar efter, dvs inte så mycket trummor eller loopar av olika slag. Musiken de ska användas i är först och främst mörk rock/metal med synthinfluenser men ibland så blir det ju en del rena synth och dansprylar också.

Om någon har något, eller delar, så är jag mycket tacksam!

D.

Du har väl kollat Clavias egen sida med användarpatcher antar jag, annars är adressen: http://www.clavia.se/nordmodular/sounds/index.htm

Det finns ju en liten sortering där. Jag laddade för längesedan ner i princip alla därifrån och brukar oftast leta bland dem och utgå från någon bra patch för att göra om dem när jag inte gör en helt ny från scratch.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-08-01 17:26

Jodå, Clavias sida har jag "tömt" på ljud nu. Problemet är att det tar ju sådan tid att gå genom allt Satt tre timmar nu på eftermiddagen och gick genom baskategorin noggrant och sparade ut ca 20 patcher från den.

Kroffe: Tack för länken, den hade jag inte koll på.

Ett lyxproblem med NM1 är att det finns så sjukt många patchar. Jag sitter på minst 10 000 stycken och har inte testat en bråkdel. På plussidan ligger det faktum att många är väldigt bra, så man får massa idéer när man sitter och rotar i arkivet och faktiskt gör musik till slut.

1
Bevaka tråden