Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa externt ljudkort... vet för lite, hjälp!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla! Jag är beredd att lägga 3000-4000 på ett vettigt externt ljudkort till min bärbara. Jag vill ha firewire, minst 2 balanserade in (måste ej ha mer egentligen), midi... Behöver inte så mkt mer för jag har bra preamps och vill betala för ett stabilt kort och inte för extreafinesser som jag har i andra burkar. Min dator har processor på 2.8 ghz och ett ramminne på 512 (än så länge).

Jag var på musikaffär och fick ett okej pris på ett "interface roland FA66". (http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=731&ParentId=114) Är det någon som provat det eller känner till det? Tror ni det är prisvärt? Vad är ljudkortens "fender" eller "gibson" som man känner till om man hållit på lite? Mig säger möärken ingenting, än så länge. Jag är förståss tacksam för all hjälp och era tips på hur jag bäst ska fylla ut mina sköna tusingar

tack! / samuel

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-01 22:04

När det gäller tillverkare av ljudkorten så skiljer inte ljudet nämnvärt. Vad som skiljer är mer gränssnitt och drivrutiner. Funkar kortet bra till just din dator; köp det. I princip alla nya ljudkort låter bra. En tillverkare som gör bra drivrutiner är Motu. Men de är lite dyrare. En tillverkare som gör prylar som helt säkert funkar bra för dina behov är Terratec. Och de är inte Motu-dyra.

Har en presonus firebox(3500:-) som funkar fint, två mikingångar på framsidan och två linje på baksidan som är balanserade, de sex utgångarna är även de balanserade.

Ursprungligen av eskimo:

Har en presonus firebox(3500:-) som funkar fint, två mikingångar på framsidan och två linje på baksidan som är balanserade, de sex utgångarna är även de balanserade.

Jag kollade lite på den på nätet, verkar sjysst! Jag har ett litet 4 piggars firewire input i datorn, så datorn driver nog inte strömförsörjningen själv. finns adapter med och sån kabel? kanske är standard, men lika bra att fråga

Strömadapter finns med, är inte hundra på att en 4-6pin kabel följde med, en 6-6pin gjorde det iaf.

1
Bevaka tråden