Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sidstation ljudbank som txt !?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-02 21:52

gjorde tabben idag att ladda in garayabanken i sidden för att leta efter lite ljud jag hade innan som grund till andra ljud. nu när jag försöker tömma till defalultbanken går det inte att få ner dem från elektrons hemsida. min powerbook visar dem bara som txt filer och går inte att ändra till -syx filer

någon som råkar ha de andra bankerna som man kanske skulle kunna få ?

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-04 00:01

tackar !!!!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-04 02:25

"min powerbook visar dem bara som txt filer och går inte att ändra till -syx filer"

Numera kan man likt Windows högerklicka på en fil och välja "öppna med". Om det skulle vara sådana type/creator-fel så kanske det kan funka.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-04 03:16

PF:

jag testade allt jag kunde komma på... dessvärre funkade inte det. och att skriva .syx och försöka öppna dem via C6 från elektron ville inte heller.

slutresultat: fråga snällt om någon råkade ha defaultbanken (sen fick jag iofs en liten bonus med de andra som elektron har också iofs). gick även igenom elektron users sida men där fanns heller inget till sid...

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-04 09:11

Dom finns ju som midi på elektronsidan med.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-04 22:27

enapa - med C6programmet verkar det bara funka att skicka syssex. eller har jag förstått fel?

1
Bevaka tråden