Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidningen Studio - Bionic FX

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-08-04 15:04

Hej,

Köpte studio idag och där stod det i förbifarten om Bionic FX och deras teknik att nyttja 3D GPU i nvidia korten för att få DSP funktioner. Dock finns inte den site som nämns att nå. Är det på riktigt eller vapourware?

M v h

Danne

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-04 15:06

Tekniken ska väl vara "riktig" vad jag vet.

Följde utvecklingen av bionic FX med stort intresse för nåt år sedan. Numera möts man dock av detta meddelande "This domain name expired on 06/26/06 and is pending renewal or deletion" när man går in på deras hemsida www.bionicfx.com

Studio är lite sent ute verkar det.

/Rob

Ursprungligen av Roberth:

Följde utvecklingen av bionic FX med stort intresse för nåt år sedan. Numera möts man dock av detta meddelande "This domain name expired on 06/26/06 and is pending renewal or deletion" när man går in på deras hemsida www.bionicfx.com

Studio är lite sent ute verkar det.

/Rob

Tvärtom, strax innan pressläggningen fick vi information om att de hade kommit en bra bit och var nära release - därför skrev vi en uppföljningsnyhet till den vi skrev för drygt ett år sedan.

Dock verkar det nu som att Universal Audio har köpt patenten från Bionic FX, om inte ryktena är osanna.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-04 16:32

Jaha, dom kanske har lagt ner?
Har för mig att det fanns fungerande exempel som dom visade när dom körde på ett nvidia-kort.

Det är på riktigt, fast än så länge har det inte kommit några pluggar vad jag vet. Sen kan man undra hur bra det kommer att fungera när snart alla operativsystem kommer att använda sig av 3d-accelerationen för att rita upp grafik, men de har kanske kommit på något smart sätt runt det.

Intressant. Jag har hört att UAD-chippet från början är en grafikkrets, så det skulle vara logiskt med tanke på det.

Det finns en liknande plugin till OS X som använder sig Core Graphics för att manipulera ljud, men den är så vitt jag vet i beta och dessutom bara med grafikeffekter (oskärpa, färgskiftningar osv) som inte alltid är så användbart på ljud.

1
Bevaka tråden