Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland MC-808

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har suttit och läst om MC-808 efter en kompis införskaffade sig en sådan och blev lite nyfiken på den eftersom den tycks ha ett helt annat koncept än dom andra MC-burkarna men ändå vara lite sådär "hands on" och den tycks fått ganska fin kritik.

Finns det någon butik i Stockholm där man kan testa den och vad kostar den i Sverige? Såg att den gick på €995 ifrån butiker i Deutchland, vilket inte är så blodigt men troligen är priset brutalt mycket högre i Sverige än in Tyskland.

Ingen som har någon info alls? Eller skall man gå/ringa Jam/Musikbörsen etc. och kolla vad dom kan ge för pris och sedan hoppas på det bästa?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-07 20:41

Jag köpte en nyligen, i Sverige, för 10K.

Trevligt, vad tycker du om burken hittills? För- och nackdelar med MC808?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-08 08:48

Har bara haft den en vecka ungefär.
Tanken är att använda den som ett skissblock och "sampler-föda" till min mv8000.
Fördelar: Liten, lätt, snabbjobbad, bra effekter, många ljud, samplingsminne exp. upp till 512MB, 128 röster, USB, compactflash, mjukvarueditor, motoriserade reglar som jag börjar ana potentialen med eftersom de även ställer sig i rätt utgångsläge när man editerar ljuden.
Nackdelar: Mjukvarueditorn innefattar inte sequenserdelen, padsen är inte anslagskänsliga och Roland är snåla och stoppar bara i 4mb ram från fabrik.
Överlag tycker jag den är väldigt snärtig och inspirerande.
Får återkomma med mer info när jag använt den i produktion ett tag.

; )
·SAMPLER··~
[COLOR="Silver"]föda
[/COLOR]

nvmph: Vart köpte du din burk föresten?

kallback: hahahahaha, va fan.. Dina meddelande behöver bitkrossas, köras igenom ett TB303-filter och slutligen kompas med en XBase09 innan man förstår vad du menar ibland!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-10 08:45

Köpte den på Andreasson Musik (4sound) i Gbg.

1
Bevaka tråden